۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
رشد ۱۱ درصدی صید ماهیان استخوانی در دریای خزر
مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اعلام کرد

رشد ۱۱ درصدی صید ماهیان استخوانی در دریای خزر

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: ۱۴۵۸ تن ماهی استخوانی از ۲۰ مهر تا آخر آذرماه امسال در آب های شمال کشور صید شده که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: از این میزان صید ماهیان استخوانی ۴۱ درصد سهم استان گیلان، ۵۱ درصد سهم استان مازندران و ۸ درصد سهم استان گلستان بوده است.

مختار آخوندی افزود: طی این مدت در استان گیلان ۶۰۰ تن، استان مازندران ۷۴۷ تن و در استان گلستان ۱۱ تن ماهی استخوانی صید شد.

وی اظهار داشت: از ۱۴۵۸ تن صید ماهیان استخوانی، ۳۴ درصد آن مربوط به صید ماهی سفید، ۴۹ درصد کفال، ۱۵ درصد کپور و ۲ درصد سایر گونه ها بوده است.

آخوندی تصریح کرد: صیادان همراه با صید ماهیان هدف، نزدیک به ۲۵۰۰ قطعه بچه ماهی خاویاری نارس صید ضمنی یا ناخواسته داشتند که به دریا برگرداندند.

وی، میزان صید ضمنی بچه ماهی خاویاری نارس در سال گذشته را حدود ۲ هزار قطعه عنوان کرد و گفت: تمام بچه ماهی های خاویاری نارس صید شده در سال گذشته نیز به دریا بازگردانده شد.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران در مورد تکثیر و رهاسازی بچه ماهی توسط شرکت های تعاونی صیادی پره اذعان داشت: شرکت های تعاونی صیادی پره به منظور کمک به بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی در سال ۹۹ نزدیک به ۳۶ میلیون قطعه بچه ماهی به صورت طبیعی تکثیر و در دریا رهاسازی کردند.

وی گفت: صیادان تاثیر بازسازی ذخایر ماهی را در سبد صید خود دیده اند و از این رو به بازسازی ذخایر کمک می کنند.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha