۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کارخانه ۲.۷ میلیارد دلاری فرونیکل اندونزی افتتاح شد
فرآوری ۱۳ میلیون تن نیکل در جزیره سولاوسی

کارخانه ۲.۷ میلیارد دلاری فرونیکل اندونزی افتتاح شد

کارخانه فرونیکل اندونزی با حمایت های چین و سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری در جنوب شرقی جزیره سولاوسی به منظور فرآوری سالانه ۱۳ میلیون تن نیکل راه اندازی شد.

بازار؛ گروه صنعت: جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی به تازگی یک کارخانه جدید فرونیکل را با ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون تنی در جنوب شرقی جزیره سولاوسی افتتاح کرده که برای راه اندازی این کارخانه ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

این کارخانه توسط شرکت نیکل جیانگسو دلونگ چین، در یک مرکز پردازش نیکل در سولاوسی ساخته شده است و می تواند بخشی از برنامه‌ های دولت اندونزی را برای این کشور غنی از منابع که نمی خواهد دیگر خام فروشی داشته باشد را عملی کند و سبب ارتقا زنجیره ارزش افزوده شود.

بر اساس بیانیه ای که دولت این کشور منتشر کرده است، به نظر می رسد کارخانه فرونیکل اندونزی قادر است سالانه ۱۳ میلیون تن سنگ معدن نیکل را فرآوری کند. در این رابطه ویدودو، رئیس جمهور اندونزی گفت: این کارخانه ذوب، ارزش سنگ معدن نیکل کشور را ۱۴ برابر افزایش می دهد.

به نظر می رسد ایجاد صنایعی که ارزش افزوده داشته باشند یکی از اهداف کلیدی سیاست جوکووی برای به حداکثر رساندن بازده منابع طبیعی اندونزی و ایجاد اشتغال در این کشور باشد. در این راستا در سال ۲۰۲۰، شرکت برتر در زمینه استخراج نیکل اندونزی، صادرات سنگ نیکل را ممنوع کرد تا شرکت های خارجی را برای سرمایه گذاری در کارخانه های ذوب خود متقاعد کند.

در این رابطه رئیس جمهور این کشور تاکید کرده است که از همین رویکرد برای جذب سرمایه گذاران برای فرآوری فلزات دیگر استفاده خواهد کرد. از این رو به نظر می رسد مواد معدنی بعدی که صادرات و خام فروشی آن ممنوع می شود سنگ بوکسیت باشد که مقادیر بسیاری از آلومینیوم را در خود جای داده است.

جوکوی با اشاره به اینکه این ممنوعیت تا پایان سال میلادی آینده اعمال خواهد شد، اضافه کرد: کسانی که می خواهند صنعت پایین دستی بوکسیت بسازند مدتی دست نگه دارند، زیرا فرصت برای صادرات فقط برای یک سال است.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha