۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
دلایل نبود ۳ محصول مصرفی ایرانول در بازار| سود هزار میلیارد تومانی توزیع کنندگان روغن موتور
فعال روغن موتور در گفتگو با بازار مطرح کرد

دلایل نبود ۳ محصول مصرفی ایرانول در بازار| سود هزار میلیارد تومانی توزیع کنندگان روغن موتور

ادیب زاده فعال بازار روغن موتور گفت: اگر اکنون در بازار جست و جو کنید از برند «ایرانول» سه محصول ۸۰۰۰، ۱۲۰۰۰ و ۱۶۰۰۰ وجود ندارد، این سه محصول جزء روانسازهای بسیار پر مصرف بازار است.

بازار؛ گروه خودرو: بازار روغن موتور و خرید روانساز به چالش جدی برای مالکان خودروها تبدیل شده است. روغن سازان از افزایش نهاده های تولید ناراضی و مشتریان از بالا رفتن قیمت روغن ها، در این میان فقط عاملین فروش و شبکه های پخش از رضایت و سود کامل برخوردار است.

براساس گزارش های میدانی خبرنگار «بازار» شبکه فروش عامل اصلی تعیین قیمت روغن موتور در بازار است. مالکان خودروها علاوه بر چالش افزایش قیمت ناشی از تحمیل شبکه فروش و عاملین به روانسازها، با کمبود محصول نیز مواجه هستند.

نبود محصول در بازار بیشتر در برند «ایرانول» دیده می شود، ظاهرا تولیدکنندگان روغن علاقه ای به توسعه شبکه فروش در بازار ندارند، با تمام این تفاسیر به سراغ علی ادیب زاده فعال بازار روغن موتور رفتیم تا وضعیت برند «ایرانول» در بازار را بررسی کنیم، در ادامه بخشی از این گفتگو را از نظر خواهید گذارند:

«ایرانول» حاضر به توسعه شبکه فروش نیست و از این جهت ضعف عرضه و فروش شدید در بازار دارد

* به عنوان فعال و فروشنده روغن موتور در بازار، دسترسی مناسبی به تامین و تهیه روغن های ایرانول جهت عرضه دارید؟
خیر، دسترسی مناسب برای تهیه محصولات ایرانول در بازار نداریم، این شرکت تمایل دارد به دلیل سابقه همکاری طولانی مدت با عاملین پخش خود، فقط از کانال آن ها عرضه داشته باشد. «ایرانول» حاضر به توسعه شبکه فروش نیست و از این جهت ضعف عرضه و فروش شدید در بازار دارد. البته این مشکل سایر برندها مانند نفت بهران و سپاهان نیز است.

* استقبال مشتریان نسبت به محصولات ایرانول چگونه است و آیا در این برند تقلب وجود دارد؟
مشتریان نسبت به برند ایرانول استقبال مناسبی دارند و تقلب در این برند بسیار کم است، قابل ذکر است که قیمت محصولات این برند نسبت نفت بهران برای مشتریان بسیار مناسب تر است.

شنیده می شد که سال گذشته به دلیل افزایش قیمت روغن موتور یکی از عاملین توزیع و فروش روانسازی یک هزار میلیاردتومان سود کرده است

* پیشتر اشاره کردید که ایرانول ضعف پخش در بازار دارد، آیا می توانید بگویید که عاملین توزیع و فروش چه مقدار قیمت روانسازها را افزایش می دهند؟
مجدد باید تکرار کنم که «ایرانول» در بازار پخش مویرگی ندارد و این مورد ضعف فروش محصول است. همین مورد نیز سبب شده که دسترسی مشتریان در بازار به این برند کم باشد. عاملین توزیع و فروش به قدر کافی سود کردند، اگر تولید کننده روغن محصول را به طور مثال با قیمت ۵۴ هزار تومان عرضه کند، این محصول با قیمت ۱۰۰ هزار تومان توسط عاملین به بازار می رسد. افزایش قیمت روانسازها فقط توسط عاملین توزیع و فروش ایجاد می شود، شنیده می شد که سال گذشته به دلیل افزایش قیمت روغن موتور یکی از عاملین توزیع و فروش روانسازی یک هزار میلیاردتومان سود کرده است. باتوجه به کمبود روغن موتور در بازار سوال اینجاست که محصولات تولید شده به کجا می رود؟ احتمالا محصولات در انبار عاملین انباشت می شود.

اگر اکنون در بازار جست و جو کنید از برند «ایرانول» سه محصول ۸۰۰۰، ۱۲۰۰۰ و ۱۶۰۰۰ وجود ندارد، این سه محصول جزء روانسازهای بسیار پر مصرف بازار است

* آیا از محصولات «ایرانول» در بازار کمبود وجود دارد؟
بله اگر اکنون در بازار جست و جو کنید از برند «ایرانول» سه محصول ۸۰۰۰، ۱۲۰۰۰ و ۱۶۰۰۰ وجود ندارد، این سه محصول جز روانسازهای بسیار پر مصرف بازار است. علت عدم موجودی و کم یابی نیز مشخص نیست. روغن موتور باید به دست مشتری برسد نه اینکه به انبارها برود و پس از یکسال با چهار برابر قیمت راهی بازار شود. شاید نیاز هست که شرکت های تولید کننده مانند ایرانول شبکه توزیع و فروش خود را توسعه دهند.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha