۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
فعالیت های اقتصادی کم ریسک از سرگرفته می شود/ بازگشت ساعات کاری ادارات به روال عادی از هفته آینده
استاندار اردبیل:

فعالیت های اقتصادی کم ریسک از سرگرفته می شود/ بازگشت ساعات کاری ادارات به روال عادی از هفته آینده

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت‌های اقتصادی کم ریسک از سر گرفته می شود اما فعالیت‌های واحدهای پرریسک باید همچنان منتظر تصمیمات بعدی باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنام جو بعد از ظهر یکشنبه در جلسه مدیریت و کنترل ویروس کرونا در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: طبق مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت مجدد مشاغل و کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین ماه با رعایت پروتکل بهداشتی در سطح استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان برای مقابله با کرونا وحدت رویه دارند افزود: مردم، صاحبان مشاغل و مسئولان برای مبارزه با کرونا تمام توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند تا کمترین آسیب به جامعه وارد شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه پروتکل‌ها و اصولی که وزارت بهداشت اعلام می کند باید رعایت شود افزود: با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت‌های اقتصادی کم ریسک از سر گرفته می شود اما فعالیت‌های واحدهای پرریسک باید همچنان منتظر تصمیمات بعدی باشند.

بهنام جو با اشاره به اینکه نظارت اصلی فعالیت اصناف بر عهده علوم پزشکی است افزود: علاوه براین در صورت لزوم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی از سایر نیروهای کمکی نیز استفاده می شود.

بهنام جو ادامه داد: چگونگی آغاز فعالیت های اقتصادی  در صدا و سیمای مرکز استان برای عموم اطلاع رسانی می شود که طبق آموزش وظایف هر یک از اصناف و مردم مشخص شود.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از ۲۳ فرودین ماه نیز حداقل دو سوم کارکنان باید سرکار حاضر شوند مگر جاهایی که ضرورت داشته باشد که بیش از دو سوم بر سر کار خواهند رفت.

استاندار اردبیل اضافه کرد: افرادی که سن بالاتر و یا بیماری‌های زمینه ای داشته باشند در اولویت یک سومی قرار خواهند گرفت و مسئولان مربوطه باید این وضعیت را مدیریت کنند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل اظهار کرد: حضور فرد مبتلا به کرونا در محل کار تخلف است چرا که حضور کسی که مبتلا به ویروس شده در جامعه و سرکار و اجتماعات ممنوع بوده و باید خود و اشخاص نزدیک به این فرد قرنطینه شوند.

وی تاکید کرد: رعایت چهار چوب ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برای درمان بیماری کرونا ضرورت دارد و ما هم تلاش می کنیم با شناسایی افراد آسیب پذیر چه از لحاظ مادی، چه از لحاظ معنوی از میزان استرس و اضطراب آنها کاسته شود.

بهنام جو بیان کرد: از هفته آینده ساعت کاری ادارات طبق روال قبلی از ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

کد خبر: ۱۲٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha