۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای موجب رونق صادرات غیرنفتی می‌شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای موجب رونق صادرات غیرنفتی می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به افزایش قیمت تمام شده کالاها با فرسودگی ناوگان حمل و نقل، گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای موجب رونق صاردات غیرنفتی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی درباره ضرورت توجه وزارت صمت به نوسازی ناوگان حمل و نقل، گفت: وزارت صمت متولی نوسازی ناوگان حمل و نقل نیست و وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی نیز در این زمینه مسئول هستند بنابراین این وزارتخانه‌ها باید با هماهنگی با یکدیگر و پیش‌بینی اعتبارات لازم در بودجه سالانه، ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری را نوسازی کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور فرسوده است و این امر در افزایش قیمت تمام شده کالاها تاثیر بسیاری دارد از سوی دیگر این فرسودگی مانعی پیش روی صادرات است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل از یک سو باید ظرفیت تولید داخل را به کار گرفت و از سوی دیگر زمینه واردات مدیریت شده را فراهم کرد زیرا وجود خودروهای سنگین نو در ناوگان حمل و نقل در شرایطی که ناوگان ریلی و هوایی در تمام نقاط کشور وجود ندارد، موجب رونق صاردات غیرنفتی به ویژه تعامل با کشورهای همسایه می‌شود.

عضو هیات رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:شرکت‌های داخلی در زمینه تولید خودروهای سنگین در سال‌های اخیر عملکرد مناسبی نداشتند، بنابراین باید با واردات مدیریت شده نیاز کشور را تامین کرد که این امر به توجه ویژه دولت نیاز دارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha