نظارت بر قیمت کالاها در بازار به صورت جدی دنبال می‌شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور:

نظارت بر قیمت کالاها در بازار به صورت جدی دنبال می‌شود

کوشش تبار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: تقویت فرآیندهای نظارتی یکی از مکانیسم‌های مهم در حوزه تنظیم بازار است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت کشور، محسن کوشش تبار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در نشست ویدئوکنفرانسی با معاونان اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور، با بیان اینکه نظارت بر روند قیمت کالاها در بازار باید به صورت جدی از سوی کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار دنبال شود؛ گفت: معاونان اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور بر روند توزیع مناسب کالاها و جلوگیری از هر گونه گرانفروشی در سطح بازار نظارت لازم را داشته باشند.

کوشش تبار با اشاره به اینکه نیازمند هم افزایی ظرفیت‌ها برای تداوم روند کنترل قیمت‌ها در بازار هستیم؛ گفت: در این عرصه اتاق اصناف و سازمان بسیج نقش مهمی در تقویت روند نظارت‌ها دارند و باید از ظرفیت‌های این دو مجموعه به نحو مطلوبی بهره گرفته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تشریح این امر که باید با گرانفروشی در بازار مقابله شود؛ گفت: موضوع افزایش قیمت و گرانفروشی دو مقوله متفاوت است و برای همین ستادهای استانی باید ورود فعال به کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از هر گونه گرانفروشی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: رویکرد دولت بر حفظ روند قیمت‌ها در بازار است و نباید اجازه داد با جو سازی‌ها روند مناسب بازار به سمت دیگری سوق یابد.

کوشش تبار با اشاره به ذخیره سازی مناسب کالاهای راهبردی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: تامین کالاهای اساسی به نحو مناسبی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت برخورد به موقع با دلالان و محتکران در بازار اشاره کرد و گفت: کمیته‌های فعال تنظیم بازار در سطح استانی با هوشیاری و اقدام به موقع اجازه فعالیت به دلالان را ندهند و در این خصوص ضرورت دارد همه ظرفیت‌های استانی به کار گرفته شود.

کوشش تبار همچنین به برگزاری کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی با ریاست استاندار و کمیته‌های اقدام مشترک سطوح شهرستانی با ریاست فرمانداران تأکید کرد و گفت: کمیته‌ها در کلیه سطوح به صورت هفتگی تشکیل و بر بازار استان و شهرستان نظارت جدی و دقیق صورت گیرد و گزارش‌های مربوطه نیز به صورت هفتگی به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ارسال گردد.

وی همچنین به ضرورت تشریک مساعی همه دستگاه‌های اجرایی استان و مشارکت نیروهای بسیج و نیز استفاده حداکثری از ظرفیت اتاق اصناف استان‌ها در کنترل بازار تأکید و همت جدی همه دستگاه‌ها را برای کاهش فشار تورمی بر سفره‌های اقشار مختلف جامعه خواستار شد.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha