۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
«ذاکر» مشروط از پاسخ وزیر کار قانع شد
در صحن علنی مجلس؛

«ذاکر» مشروط از پاسخ وزیر کار قانع شد

ذاکر، نماینده مردم ارومیه پس از استماع توضیحات عبدالملکی، فرصت شش ماهه به وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی داد تا اشتغالزایی برای جوانان را محقق کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در نشست علنی امروز (سه شنبه ۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوالش از حجت الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت مشروط قانع شد.

مجید انصاری سنخگوی کمیسیون اجتماعی گزارش این کمیسیون درباره سوال سیدسلمان ذاکر از وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی را قرائت کرد و گفت: سوال این بود که علت عدم رسیدگی به موضوع اشتغال جوانان و افراد تحصیل کرده چیست؟

نماینده مردم ممسنی در مجلس ادامه داد: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی  مورخ  ۱۷/  ۸/ ۱۴۰۰ ‌کمیسیون با حضور ۱۷ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده  وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌شود.

دکتر محمدباقر قالیباف در این رابطه گفت: بحث مربوط به اشتغال از اولویت های جدی و اول کشور است در چند سال گذشته این مشکل و عقب ماندگی وجود داشت. جناب وزیر توضیح داد و شاهد هستیم در دوره کوتاه دولت جدید دو نوبت شورای عالی اقتصادی با مسئولیت رئیس جمهور تشکیل شده است. وزیر هم این مسئولیت را قبول کرده و هم در زمان رای اعتماد و هم در صحبت هایی که داشت تلاششان این است. به نظر من ۵ تا ۶ ماه زمان وجود داشته باشد و فرصت دهیم، حتما این دولت اشتغالزایی را پیش خواهد برد. اگر اجازه می دهید این فرصت را بدهیم که در راستای اشتغالزایی تلاش کنند.

ذاکر اظهار داشت: اگر این فرصت منتج به نتیجه بشود و گره جوانان به خصوص جوانان آذربایجان غربی را باز کند، فرصت می دهیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: جناب عبدالملکی دغدغه دارد و تلاش می کند، در فرصت مناسب در روزهای سه شنبه که روز نظارت است حتما قول وزیر را پیگیری می کنیم.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha