۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز و محصولات زراعی توسط عشایر استان بوشهر
مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز و محصولات زراعی توسط عشایر استان بوشهر

بوشهر- منوچهری مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز و محصولات زراعی توسط عشایر استان بوشهر خبر داد.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اراضی کشاورزی استان بوشهر در تولید انواع محصولات کشاورزی در چهار فصل مختلف سال، مستعد هستند و اکنون شاهد برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از استان بوشهر و ارسال به نقاط مختلف کشور هستیم.

وی افزود: در بحث صادرات گوجه فرنگی نیز شاهد صدور گوجه از شهرستان‌های دیر و دشتی به کشورهای روسیه و قطر و امارات و هندوستان هستیم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: افزایش کیفیت محصولات و بسته بندی مناسب موجبات بهبود استقبال کشورها از گوجه فرنگی استان شده و این‌روند باید تداوم یابد.

منوچهری به نقش عشایر در تولیدات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: سالانه حدود ۲۰ هزار تن گوشت قرمز و محصولات لبنی توسط عشایر استان بوشهر تولید می‌شود و علاوه بر آن، ۸۰ هزار تن محصولات زراعی و ۳۵ هزار متر مربع انواع صنایع دستی نیز از دیگر تولیدات عشایر استان بوشهر است.

وی بیان کرد: کاهش نزولات جوی در استان بوشهر در سنوات اخیر، موجبات کاهش تولیدات محصولات شده و این مساله بر تولیدات عشایر نیز تاثیرگذار بوده است.

منوچهری گفت: امیدوار هستیم در زمستان سال جاری، بارش‌ها افزایش یابد و بار دیگر رونق به کشاورزی استان برگردد و معیشت مردم نیز بهبود یابد.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha