۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
ظرفیت ۲۲ میلیون تنی ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در کشور
مدیرکل دفتر فنی شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد

ظرفیت ۲۲ میلیون تنی ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در کشور

عبدلی، مدیرکل دفتر فنی ومهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان کل ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به بیش از ۲۲ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، احمد عبدلی مدیرکل دفتر فنی ومهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران به ظرفیت مطلوب ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: برای ذخیره‌سازی کالاهایی مانند گندم، برنج، روغن و شکر، ۲۲ میلیون و ۷۵۱ ظرفیت وجود دارد که به این لحاظ در شرایط مطلوبی قرار داریم.

عبدلی تشریح کرد: برای ذخیره‌سازی گندم ۴۷۹ سیلوی ذخیره‌سازی بتنی و فلزی به ظرفیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد و ظرفیت انبارهای مکانیزه ساده دولتی و خصوصی که تعداد آن به ۲۸۲ واحد می‌رسد توان نگهداری ۶.۵ میلیون تن گندم را دارد.

وی افزود: برای ذخیره‌سازی سایر کالاهای اساسی شامل قندوشکر و برنج نیز بیش از یک میلیون تن انبار ذخیره‌سازی داریم که (توسط بخش دولتی) تجهیز شده و راهبری می‌شوند.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران ظرفیت سردخانه‌های در اختیار این شرکت را برای ذخیره‌سازی مطلوب کالا، ۶۲ هزار تن اعلام کرد.

عبدلی گفت: روغن خوراکی نیز در مخازن روغن به ظرفیت ۲۶۱ هزار تن که به صورت ملکی و استیجاری توسط این شرکت نگهداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با صرفه هزینه‌های عمرانی طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم مراکز ذخیره‌سازی را تعمیر و بازسازی کنیم و با خرید تجهیزات، برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم و به استاندارهای بالایی در بخش نگهداری برای حفظ کیفیت کالاهای اساسی دست یابیم.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha