۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
هزینه‌های تولید در صنعت پلاستیک ۶ برابر شده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هزینه‌های تولید در صنعت پلاستیک ۶ برابر شده است

قائمشهر- علیزاده، فعال در صنعت پلاستیک در مازندران با اشاره به شش برابر شدن هزینه‌های تولید در این صنعت گفت: خواب سرمایه در تولید صرفه اقتصادی ندارد.

علی علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قیمت مواد اولیه در صنعت پلاستیک نسبت به سال قبل شش تا هفت برابر شده است، گفت: این درحالی که سال قبل بالاتری نرخ محصولات تولیدی ۲۳ هزار تومان بود و امسال به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

وی بااظهار اینکه قیمت فروش به قیمت مواد اولیه بستگی دارد و اگر هزار تومان نرخ مواد اولیه افزوده شود، به همین میزان بر نرخ فروش افزوده می شود،  ادامه داد: حدود ۱۷ هزار تومان بر نرخ مواد اولیه افزوده شده است.

وی با عنوان اینکه مواد اولیه مورد نیاز در صنعت پلاستیک از مواد پتروشیمی بوده و آن را از بندر امام یا دیگر مناطق تهیه می کنیم، ادامه داد: افزایش تعرفه برق، کارگر، بالارفتن استهلاک دستگاه از جمله مشکلات است.

علیزاده ادامه داد: قبلا یک قطعه بلبرینگ دو میلیون تومان قیمت داشت و اکنون به ۱۵ میلیون تومان رسید و دستمزد ۶۰۰ هزار تومانی غلتط به پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

این فعال در صنعت پلاستیک  یادآور شد: در مجموع تورم و بالارررفتن هزینه سبب شده که اجرت تولید ۷۰۰ تومانی به ازای هر کیلوگرم به چهار هزار تومان رسیده که شش تا هفت برابر شده است.

وی ادامه داد: قبلا یک تریلی مواد اولیه به وزن ۲۲ تن را با حدود ۱۰۰ میلیون تومان تهیه می کردیم و اکنون هزینه آن به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است و خواب سرمایه در تولید به صرفه نیست و این مسئله سبب شده تا تولید هیچ فایده ای نداشته باشد. 

کد خبر: ۱۲۶٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha