۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کشاورزی مازندران به سمت مکانیزه کوچ کشی کند
استاندار مازندران:

کشاورزی مازندران به سمت مکانیزه کوچ کشی کند

ساری - استاندار مازندران برلزوم حرکت و کوچ کشی به سمت کشاورزی مکانیزه برای بهبود عملکرد کشت و تولید تاکید کرد

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان عصر یکشنبه در شورای کشاورزی استان با بیان اینکه فصل کشت و کشاورزی در استان شروع شده است، خواستار توسعه کشت مکانیزه برای افزایش عملکرد تولید در واحد سطح و بهبود محصولات از نظر کیفیت شد.

وی با بیان اینکه توسعه کشت مکانیزه در شرایط کنونی که با شیوع کرونا مواجه هستیم، سبب پیشگیری از انتقال آن می شود، تصریح کرد: کشاورزان باید در فصل کشاورزی به مسائل و پروتکل های بهداشتی توجهی بیشتری داشته باشند.

وی خواستار جلوگیری از حضور کارگران غیربومی و فصلی برای استفاده در کشت و کار کشاورزی شد و گفت: بکارگیری کارگران فصلی و غیربومی در مزارع و شالیزارهای استان ممنوع است.

مصوبه ممنوعیت کارگر فصلی ابلاغ نشده است

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه استفاده از کارگران غیربومی و فصل در شالیزارهای استان باید ممنوع شود، تصریح کرد: هنوز این مصوبه ابلاغ و اجرایی نشده است.

وی با اشاره به برنامه های جهاد کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون و کشت مکانیزه یادآور شد: توسعه کشت مکانیزه نیاز به کارگر و نیروی انسانی را به حداقل می رساند و در این راستا امسال کشت مکانیزه برنج در نیمی از شالیزارها انجام می شود.

شهیدی فر با عنوان اینکه کشت مکانیزه برن هزینه ها را کاهش و عملکرد تولید را افزایش می دهد، یادآور شد: امسال در ۱۰۰ هکتار از شالیزارهای استان کشت به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، شمار کارگران مورد نیاز برای کشت در روش غیرمکانیزه در نیمی از شالیزارهای استان را ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

کد خبر: ۱۲٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha