۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
قیمت گازوئیل فوب خلیج فارس ۶۰ برابر نرخ داخلی است
نماینده مردم آبادان در مجلس:

قیمت گازوئیل فوب خلیج فارس ۶۰ برابر نرخ داخلی است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، قیمت هر لیتر گازوئیل در فوب خلیج فارس را ۶۰ برابر نرخ این فرآورده در ایران اعلام کرد.

به گزارش بازار، مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از دلایل پیدایش فعلی قاچاق سوخت را می‌توان تفاوت نرخ یارانه‌ای فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت و گاز عنوان کرد.

او ادامه داد: نرخ یارانه‌ای هر لیتر گازوئیل در کشورمان ۳۰۰ تومان و قیمت فوب این کالا در خلیج فارس، ۶۰ برابر این نرخ است و این تفاوت سبب طمع ورزی سودجویان و قاچاقچیان سوخت می‌شود.

محفوظی تصریح کرد: اگر در کشورمان شاهد قاچاق سوخت و کالا نباشیم بدان معناست که دستگاه‌های مربوط، وظایف خود را به درستی انجام داده اند، اما وقتی شاهد قاچاق سوخت در این ابعاد وسیع باشیم یعنی مسئولان مربوطه، وظایف خود را به درستی و به حد مطلوب انجام نمی‌دهند و در بحث نظارت و کنترل نقص‌هایی وجود دارد.

محفوظی نماینده مردم آبادان در سوی دیگر استودیو گفت: بی شک قاچاق سه و نیم میلیون لیتر سوخت در یک روز را نمی‌توان تنها به دست قاچاقچیان جزء دید، بلکه مافیاهایی در پشت پرده حضور دارند که در نهایت آن‌ها به قاچاقچیان قابل رویت می‌رسند، برای پیگیری چنین حجمی از قاچاق تمامی مسئولان و ارگان‌های مربوط باید پاسخگو باشند.

کد خبر: ۱۲۶٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha