۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
کمبود صنایع فراروی و مناسب نبودن زیرساخت ها برای صادرات گل نرگس
قائم مقام خانه کشاورز ایران مطرح کرد؛

کمبود صنایع فراروی و مناسب نبودن زیرساخت ها برای صادرات گل نرگس

ساری- بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز ایران به رونق کشت گل نرگس در مناطق مختلف کشور از جمله مازندران گفت: فراهم نبود زیرساخت ها و نبود صنایع فرآوری مانع صادرات این محصول است.

عنایت الله بیابانی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره نبود صنایع تبدیلی برای فرآوری گل نرگس در استان مازندران اظهار داشت: این گل زینتی در فصول خاص و در مناطق مختلف کشور به وفور روئیده و تولید می شود و در صورت تامین امکانات می توان برای صادرات آن برنامه ریزی کرد.

وی خواستار فراهم سازی زیرساخت ها برای صادرات گل نرگس شد و گفت: این گل زینتی قابلیت صادرات دارد و در اکثر استان های کشور تولید آن رواج دارد و می تواند در سبد صادراتی کشور قرار گیرد.

وی حذف قوائد و قوانین دست و پاگیر را برای صادرات گیاهان زینتی از جمله گل نرگس ضروری دانست و گفت: باید با توسعه صادرات با درآمد آن برای کشور ارزآوری کرد.

بیابانی با عنوان اینکه درآمد گل نرگس با بشکه های نفت برابری می کند، تصریح کرد: گل نرگس امتیاز صادراتی کشور محسوب می شود و باید تمام تلاش را برای صادرات معطوف کنیم.

قائم مقام خانه کشاورز ایران یادآور شد: در صورتی که بتوانیم گل نرگس را به موقع به کشورهای هدف صادر کنیم، می توانیم برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

کد خبر: ۱۲۶٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha