۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
مهاجر پذیری موجب افزایش نرخ بیکاری در یزد شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:

مهاجر پذیری موجب افزایش نرخ بیکاری در یزد شده است

یزد - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد مهاجر پذیری را دلیل افزایش نرخ بیکاری در این استان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، نشست نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با حضور معاون امور اقتصادی استاندار و مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان در محل این مرکز برگزار شد.

در این نشست تفاهم نامه های اقتصادی و سرمایه گذاری کاروان تدبیر و امید در سفر به یزد و پیگیری مورد نیاز توسط دستگاههای اجرای و وضعیت مهاجرت در استان تشریح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در این نشست با اشاره به پیامدهای مهاجرت در استان گفت: مهاجرت در بازار کار و استغال استان تاثیر بسزایی دارد و بخشی از بازار کار استان در دست مهاجران است.

سید مسعود عظیمی یزد را استانی مهاجر پذیر توصیف کرد و افزود: یکی از عوامل بالابودن نرخ بیکاری در استان، بالابودن نرخ مهاجرت است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های استان دارای ظرفیت های خوب سرمایه گذاری هستند بر فعال کردن این ظرفیت ها در راستای توسعه اشتغال پایدار تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر پیگیری امور مربوط به تفاهم نامه های اقتصادی سفر دولت تدبیر و امید به استان یزد توسط دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

معاون استاندار یزد با بیان اینکه این تفاهم نامه ضمانت اجرایی طرح ها را تقویت می کند گفت: در این سفر تفاهم نامه های خوبی در بخش های مختلف به امضاء رسید و لازم است پیگیری های مجدانه ای توسط دستگاهها انجام شود.

 بر اساس آمار خالص مهاجرت از استان های مختلف کشور به استان یزد طی سالهای ۹۰ تا ۹۵ حدود ۳۶ هزار نفر اعلام شده است.

کد خبر: ۱٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha