۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
ثبت شرکت‌ها در مازندران تعدیل شود
عضو اتاق بازرگانی مازندران:

ثبت شرکت‌ها در مازندران تعدیل شود

ساری- یزدان پناه، عضو اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به بالابودن میانگین ثبت شرکت‌ها در استان و کشور، تعدیل این وضعیت را ضروری دانست.

اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگا بازار با اشاره به طولانی بودن فرایند ثبت شرکت ها در استان و کشور اظهار داشت: در حال حاضر میانگین ثبت شرکت بین ۱۵ تا ۲۰ روز بوده این درحالی که این میزان در سایر کشورها زیر یک روز است.

وی بروکراسی های اداری و تفسیر رای قوانین را از جمله مشکلات فراروی بخش خصوصی بیان کرد و خواستار برنامه ریزی برای تسهیل و تسریع در فرایند کسب وکارها شد و گفت: باید نسبت به توسعه دولت الکترونیک برنامه ریزی و اقدام شود.

وی با اظهار اینکه داشتن رتبه ۱۷۷ در حوزه کسب وکار در شان کشور نیست و باید نسبت به ارتقای آن اقدام کنیم، گفت: در حال حاضر رتبه بسیاری از کشورها نظیر ترکیه و آذربایجان از ایران بالاتر بوده و این مسئله در شان ما نیست.

اسماعیل زاده با بیان اینکه شرایط فعلی کسب وکار به اقتصاد و آینده کشور لطمه می زند، گفت: بخش خصوصی تحمل این شرایط را ندارد و باید برای برون رفت از این وضعیت برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران به عرضه برنج در بورس اشاره و اضافه کرد: روزانه چهار تا پنج تن برنج در این مرکز معامله می شود و تاکنون بیش از ۷۰۰ تن برنج معامله شده است.

وی با عنوان اینکه برنج طارم در بورس معامله میش ود، ورود به بورس را سبب ایجاد ثبات در قیمت ها و جلوگیری از سودجویی دلالان دانست.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha