۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی رتبه ۹کشور را کسب کرد
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی رتبه ۹کشور را کسب کرد

بیرجند-رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به تعامل مسئولان با بخش خصوصی خراسان جنوبی گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ توانست رتبه ۹ کشوری را کسب کند.

بازار؛ گروه استان‌ها: شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی در بین ۳۱ استان کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری رتبه  ۹  و در گروه دوم «در مسیر شایستگی» قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۶ ماهه اول۱۳۹۹) ۱۱ رتبه و نسبت به رتبه سال  ۹۹(کل سال۱۳۹۹)، ۱۵ رتبه ارتقاء داشته است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی در این باره به خبرنگار بازار گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته رتبه شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی ارتقاء چشم گیری  داشته است.

محسن احتشام اظهار کرد: اکنون شورای گفت‌وگوی خراسان جنوبی در مسیر شایستگی قرار گرفته و به گروه دوم راه یافته و توانسته است از بین تمام استان‌های کشور رتبه نهم را کسب کند.

وی تصریح کرد: این موفقیت به دلیل حمایت‌های بی دریغ مسئولان استانی و همراهی و تعامل آنها با بخش خصوصی، امکان پذیر شده است.

به گفتۀ وی در نیمه اول سال جاری۴ جلسه به ریاست استاندار وقت در حوزه‌های اصناف، صنایع لبنی، معدن، حمل و نقل و بازرگانی برگزار شد که ۳ مصوبه ملی و ۳۶ مصوبه استانی به تصویب رسید که با پیگیری‌های متعدد قریب به اتفاق آنها به ثمر نشست و این از جمله علل موفقیت و ارتقای جایگاه شورای خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند عنوان کرد: تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و استفاده از نظرات این بخش در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی، از موارد بسیار مهم محسوب می‌شود که در استان خراسان جنوبی، مورد توجه قرار گرفته است.

احتشام اعلام کرد: شوراهای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با توجه به ماهیت عملکردی جایگاه قانونی خود یکی از مکانیسم‌هایی هستند که می‌توانند به هم‌افزایی و فهم مشترک دولت و بخش خصوصی در زمینه اصلاح فرآیندها و رفع موانع حوزه تولید و سرمایه‌گذاری در راستای توسعه اقتصادی کشور کمک کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا وزارت کشور هر شش ماه مطابق وظایف حاکمیتی خود، در جهت نظارت عالیه و رصد فعالیت استان‌ها، با همکاری اتاق بازرگانی ایران و بر اساس شاخص‌های ارزیابی مورد توافق، اقدام به تهیه گزارش عملکرد می‌کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تشکیل منظم جلسات، طرح دستور جلسات مرتبط با موضوعات اقتصادی، برگزاری کارگروه‌های تخصصی، تهیه و تنظیم گزارشات کارشناسی، اتخاذ مصوبات استانی و پیگیری اجرای آن، دستاوردهای استانی و طرح موضوعاتی با ابعاد ملی و فراگیر از جمله معیارهای مورد نظر برای امتیازدهی به فعالیت دبیرخانه‌های شوراهای استانی بوده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha