۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
تولید جهانی منگنز در سال ۲۰۱۹ به ۱۹ میلیون تن رسید

تولید جهانی منگنز در سال ۲۰۱۹ به ۱۹ میلیون تن رسید

تولید جهانی منگنز در سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به سال پیش از آن با رشد همراه بود و به ۱۹ میلیون تن رسید.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS نوشت، میزان تولید جهانی منگنز از ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸ میلادی با رشد جزئی به ۱۹ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت. طی این مدت آفریقای جنوبی با وجود کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی(۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن) با تولید ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن منگنز همچنان در صدر تولیدکنندگان جهانی این محصول قرار گرفت.

سپس استرالیا با تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول توانست جایگاه خود را به عنوان دومین کشور تولیدکننده منگنز جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی حفظ کند. این در حالی است که میزان تولید منگنز در استرالیا نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی(تولید۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تن) باکاهش به ثبت رسید.

طی مدت یادشده، گابن سومین تولیدکننده برتر جهان بود که توانست تولید منگنز خود را از ۲ میلیون و ۳۳۰ هزارتن در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال گذشته افزایش دهد. غنا و چین نیز هریک با تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن منگنز به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم جهان جای گرفتند.

همچنین برزیل(یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن)، هند(یک میلیون تن)، اوکراین(۵۴۰ هزار تن) و مالزی (۴۲۰ هزار تن) به ترتیب جایگاه های ششم تا نهم تولید منگنز جهان را به خود اختصاص دادند.

بیشترین ذخایر منگنز جهان در آفریقای جنوبی

ذخایر جهانی منگنز در سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۱۰ میلیون تن اعلام شده است که از این میزان آفریقای جنوبی با ۲۶۰ میلیون تن ذخایر این ماده معدنی در صدر جهان قرار گرفت. پس از آن، برزیل و اوکراین هریک با ۱۴۰ میلیون تن در رتبه دوم ذخایر منگنز جهان ایستادند.

همچنین استرالیا سومین کشور غنی از ذخایر این ماده معدنی است که ۱۰۰ میلیون تن از ذخایر منگنز جهان را در اختیار دارد.

کد خبر: ۱۲٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha