۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
زیرساخت لازم برای صادرات محصولات از البرز فراهم شود
رئیس اتاق بازرگانی البرز:

زیرساخت لازم برای صادرات محصولات از البرز فراهم شود

کرج- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز خواستار کمک دستگاه های مرتبط برای انتقال کارت بازرگانی فعالان اقتصادی به این استان شد و گفت: زیرساخت لازم برای توسعه صادرات البرز فراهم شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضایی در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم نگاه ویژه تری در حوزه های مرتبط با اقتصاد ایجاد شده است.

رضایی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه اقتصاد از جمله در سطح روابط بین الملل و وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه معاون دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه نشست های مختلفی با کشورهای همسایه برگزار کردند و گسترش سطح تعاملات با آنها به عنوان اولویت نخست مطرح است، همچنین اقداماتی ویژه در حوزه عقد قراردادها، تفاهم نامه ها، واردات مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی به همسایگان ایران مدنظر است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه متاسفانه درچند سال گذشته رایزن های اقتصادی ایران در سطح سفارتخانه ها را از دست داده بودیم، گفت: اکنون در دولت سیزدهم با توجه به اینکه سازمان توسعه تجارت نگاه ویژه تری به این موضوع دارد، مجدد اقدامات لازم برای صدور مجوز ایجاد دفترهای ویژه فعالیت اتاق های مشترک بازرگانی در کشورهایی که ایران تراز تجاری خوبی در آنجا دارد، در حال انجام است که امیدواریم تا شش ماه دیگر این مهم محقق شود.

دلیل کاهش عملکرد و رتبه استان البرز در ماه های اخیر
وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تولید، واردات و صادرات از جمله رسیدگی به مسائل حقوقی این شرکت ها بیان کرد: این مشکلات بعد از راه اندازی دفاتر اتاق های مشترک بازرگانی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه عملکرد و رتبه استان البرز متاسفانه در ماه های اخیر از لحاظ برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پایین آمده است، افزود: بخش عمده کاهش سطح این امتیاز به تشکیل نشدن ماهانه جلسات شورای گفتگو در البرز باز می گردد، در حالی که برگزاری این نشست ها مهم است و مصوبات آن به صورت ضرب الاجل قابل پیگیری است و برخی نیز که مصوبات ملی است باید هرچه زودتر در جلساتی با حضور وزرا از جمله اقتصاد مطرح شود.

وی با درخواست از مسئولان حاضر در این جلسه از جمله نماینده البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی انتظار دارد که صدای مطالبه گری آن در مباحث مختلف از جمله قانونگذاری به گوش مسئولان کشور برسد و این درخواست در مجلس که وظیفه قانون گذاری دارد با جدیت بیشتری پیگیری شود.

ضرورت انتقال کارت های بازرگانی صادر شده از دیگر نقاط کشور به البرز
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه برای رشد توسعه صادرات در استان نیاز به فراهم کردن زیرساخت های آن است، افزود: این مباحث را از طریق شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان پیگیری می کنیم و با توجه به مشورت میان بخش دولتی و خصوصی در این جلسات نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی موضوع انتقال کارت بازرگانی خارج از استان به اتاق بازرگانی البرز است، تاکید کرد: انتظار ما این است که در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مصوبه ای در این راستا داشته باشیم، بدین منظور لازم است که طرح های تشویقی برای استفاده از گمرک البرز فراهم شود و با جلب رضایت تولیدکنندگان بتوانیم کارت های بازرگانی صادر شده از دیگر نقاط کشور را به البرز انتقال دهیم.

مجلس آماده رفع قوانین مخل صادرات است

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه باید بخش‌های صادرات در این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرند و دیپلماسی اقتصادی را در استان فعال کنیم، گفت:مجلس برای کمک به صادرات و برداشتن قوانین مخل این حوزه آماده است.

علی حدادی نیز در این‌نشست با بیان‌اینکه ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان البرز وجود دارد، در خصوص برگزاری جلسات استانی در حوزه کمک به تولید و صادرات اظهار کرد: خروجی این جلسات بسیار مهم است و برگزاری چنین نشست هایی باید برای بخش صنعت و تولید نتیجه بخش باشد.

حدادی در خصوص وضعیت تولیدکنندگان و لزوم حمایت از این بخش در شرایط تحریمی خاطر نشان کرد: تهیه برخی مواد اولیه تولید برای صنعتگران سخت است و مشکلاتی در بخش سرمایه در گردش وجود دارد که می توان با برنامه ریزی آن را حل کرد.

البرز بهترین و با کیفیت ترین صادرات در زمینه میوه و تره بار را دارد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزیران کشور اظهار کرد: متاسفانه دولت قبلی همراه مجلس نبوده و طی نه ماه گذشته جلسات متعددی با وزرا داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که بخشی از قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها نیاز به اصلاح دارند.

حدادی با بیان‌اینکه استان البرز بهترین و باکیفیت ترین صادرات در زمینه میوه و تره بار را دارد، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت فرودگاه پیام استفاده کرد، چرا که این مجموعه دارای ظرفیت بالایی است و تنها نیازمند تحولاتی است که باید اجرایی شود.

وی در خصوص بودجه سال آینده گفت: امروز که این موضوع در مجلس مطرح است باید برای ارائه پیشنهادات خود در کمیسیون‌ های مربوطه مجلس به ویژه در کمیسیون تلفیق تلاش کنیم تا اصلاحات در راستای حمایت واقعی از تولید و صادرات انجام شود.

حدادی با تاکید بر رفع موانع تولید افزود: ما در استان البرز سرمایه داران خوبی داریم و باید موانع سد راه پیشرفت استان در تمامی بخش‌ها برداشته شوند، امروز باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان کمک گرفت و در کل باید ظرفیت های استانی را بشناسیم تا تحول اساسی در حمایت از تولید و توسعه صادرات غیرنفتی در البرز اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha