۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کشت ۴۵۰۰ هکتار کلزا و گندم با اجرای طرح کشاورزی قراردادی در همدان
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان عنوان کرد:

کشت ۴۵۰۰ هکتار کلزا و گندم با اجرای طرح کشاورزی قراردادی در همدان

همدان - مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از کشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا و گندم با اجرای طرح کشاورزی قراردادی در همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان؛ مجید مسلمیراد در جلسه ای که به منظور کاهش تصدی گری در بخش دولتی در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت :تشکل ها و تعاونی های تولید در کنار بهره برداران و تولیدکنندگان هستند و به عنوان بازوان بخش اجرا در کنار سازمان جهاد کشاورزی ایفای نقش می کنند.

مجید مسلمی راد بیان کرد: در بخش زراعت ۵۸ درصد از اراضی آبی و ۳۹ درصد از اراضی دیم در حوزه شرکت های تعاونی تولید قرار دارد که سه هزار هکتار طرح ارتقاء بهره وری، اجرای طرح جهش تولید در دیم زار ها از جمله فعالیت ها در این طرح بوده است.

وی افزود: وزیر جهاد  کشاورزی با هدف ارتقاءبهره وری و افزایش سطح عملکرد کشاورزی قرار دادی را در ۱۷ استان تکلیف کرده اند که در ۷ استان به عهده شرکت بازرگانی دولتی است و در ۱۰ استان دیگر به عهده  سازمان تعاون روستایی است.

وی گفت: استان همدان با دو محصول کلزا و گندم تاکنون چهارهزار و ۵۰۰ هکتار اقدام به عقد قرارداد کرده و در اختیار قرار دادن بذر، کود، کود سرک و هزینه بیمه و همچنین نظارت کارشناسی از فعالیت های این طرح بوده است.

مسلمی راد افزود: در بخش باغبانی بیش از ۱۰۰ هزار نهال پیوندی گواهی شده در باغات گردوی استان همدان سرشاخه کاری شده که به همت تشکل ها صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha