۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
چطور کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه‌اندازی کنیم؟

چطور کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه‌اندازی کنیم؟

اگر از افرادی هستید که اینفلوئنسرها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید، شاید هنگام گشت و گذار در اینستاگرام تبلیغاتی را که در صفحه آن‌ها قرار دارد مشاهده کرده باشید.

به گزارش بازار، اگر از افرادی هستید که اینفلوئنسرها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید، شاید هنگام گشت و گذار در اینستاگرام تبلیغاتی را که در صفحه آن‌ها قرار دارد مشاهده کرده باشید. با توجه به اینکه اینفلوئنسرها افراد محبوبی هستند، پس تبلیغات در چنین صفحاتی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. هنگامی که شما تبلیغات خودتان را به اینفلوئنسرها می‌دهید، از اینفلوئنسر مارکتینگ برای جذب مخاطب استفاده کرده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این مفهوم مهم بپردازیم و ببینیم که چطور می‌توان با خرید فالوور واقعی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق‌تری را راه‌اندازی کرد.

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی مراحل راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم، بهتر است ببینیم که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد. در اینستاگرام افرادی هستند که فالوورهای زیادی دارند و از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار هستند. چنین افرادی هرچیزی که بگویند، بسیاری از افراد از آنها پیروی می‌کنند؛ البته نه همیشه، بلکه در اکثر مواقع! حالا اگر چنین افرادی در صفحه خودشان تبلیغات منتشر کنند، ممکن است تعداد زیادی از فالوورها آن تبلیغ را بررسی کنند و در نهایت، صفحه تبلیغ شده را دنبال کنند.

به این نوع تبلیغات که توسط افراد مشهور در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می‌شود! بسیاری از شرکت‌های بزرگ و متوسط برای آنکه بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند، در کنار خرید فالوور واقعی از این شیوه هم استفاده می‌کنند. اما آیا این روش واقعاً جواب می‌دهد؟ اگر به درستی بتوانید کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را اجرا کنید، بهترین نتیجه را می‌گیرید. تنها عیبی که این روش دارد، این است که گاهی اوقات هزینه آن بالا است اما با توجه به بازخورد بسیار خوب آن، ارزش زیادی برای هزینه کردن دارد.

مراحل راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

اکنون که با مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شدید، زمان آن رسیده که با مراحل ایجاد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هم آشنا شوید! البته این موضوع تنها برای آشنایی شماست و ما پیشنهاد می‌کنیم که برای این کار حتماً با متخصص مشورت کنید تا بهترین استراتژی را برای شما تدوین کند. ۶ مرحله راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ عبارتند از:

۱. تعیین هدف کمپین

اولین چیزی که برای اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ باید به آن توجه کنید، تعیین هدف کمپین است! پیش از هرچیزی باید ببینید که انتظار شما از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و قرار است در پایان، چه خواسته‌ای از شما برآورده شود. مثلاً می‌توانید افزایش فالوورهای صفحه اینستاگرام را در نظر بگیرید یا بر اساس کسب‌وکارتان، می‌توانید میزان فروش محصولات و خدماتی که حاصل از تبلیغات در صفحات بزرگ است را در نظر بگیرید. هدف کمپین بسیار مهم است! زیرا در مراحل بعدی تاثیر زیادی دارد و اندازه‌گیری میزان موفقیت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هم کاملاً به تعیین هدف کمپین بستگی دارد.

چطور کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه‌اندازی کنیم؟

۲. تعیین پرسونای مخاطبان

پس از آن که هدف خود را مشخص کردید، اکنون زمان آن می‌رسد که پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید! باید ببینید که مخاطبان شما چه ویژگی‌هایی دارند و محصول شما به چه درد آن‌ها می‌خورد. پرسونای مخاطب در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد! حتی از همان ابتدای تبلیغ تاثیرگذار است. مثلاً اگر پرسونای مخاطب شما افراد زیر ۱۸ سال هستند، نباید از الفاظ تخصصی در محتوای خود استفاده کنید. در حالی که اگر پرسونای مخاطب شما افراد مسن و تحصیل کرده هستند، می‌توانید از الفاظ تخصصی‌تر استفاده کنید تا یک متخصص در حوزه کاری خود به نظر برسید.

۳. تعیین بودجه

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ محدودیت بودجه ندارد! در واقع شما می‌توانید با بودجه متوسط هم یک کمپین راه‌اندازی کنید یا حتی با بودجه بسیار بزرگ. پس تعیین بودجه مسئله بسیار مهمی است که باید درنظر بگیرید. یکی از اشتباهاتی که شرکت‌های کوچک و متوسط می‌کنند، این است که تمام بودجه خود را برای یک روش بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنند که در این صورت اگر کمپین آن‌ها موفق نشود، بودجه دیگری ندارند و احتمال شکست آن کسب‌وکار وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تنها بخشی از بودجه خود را برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر بگیرید. با توجه به حوزه کاری شما، ممکن است به بودجه زیادی نیاز باشد یا بودجه کمتر. در حوزه‌های تخصصی اینفلوئنسرها هزینه بیشتری برای تبلیغات می‌گیرند و این موارد هم روی بودجه تبلیغات شما تاثیرگذار خواهد بود. البته قبل از خرج کردن پول‌تان بهتر است اول دستی به سر و روی پیج‌تان بکشید و با خرید فالوور و خرید لایک اعتماد مخاطب تازه‌وارد را جذب کنید.

۴. انتخاب اینفلوئنسر مناسب

اکنون که می‌دانید هدفتان چیست، مخاطبان شما چه افرادی هستند و چقدر بودجه برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر گرفته‌اید، زمان انتخاب اینفلوئنسر مناسب است. اینفلوئنسر مناسب به فردی گفته می‌شود که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کند و در میان کاربران از شهرت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال یک صفحه را در نظر بگیرید که در حوزه خدمات ارز دیجیتال فعالیت دارد. این صفحه از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کند و تبلیغات خود را در یک صفحه مربوط به اینفلوئنسر ارز دیجیتال منتشر می‌کند. در این صورت با توجه به مرتبط بودن هر دو حوزه کاری، صفحه‌ای که تبلیغ شده است رشد بسیار زیادی خواهد داشت و می‌تواند فالوورهای جذب شده را به بازاریابی صحیح، به مشتریان خود تبدیل کند.

۵. اجرای کمپین

توجه داشته باشید که کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را در بهترین زمان ممکن است اجرا کنید تا نتیجه خوبی بگیرید! پیش از اجرای آن هم نقص‌های سایت و صفحه اجتماعی خود را رفع کنید تا کاربران ترغیب به دنبال کردن صفحه شما شوند، نقص‌هایی مثل تعداد فالوور پایین یا تعداد لایک پایین که خیلی راحت با خرید فالوور اینستاگرام و خرید لایک حل می‌شود. اجرای کمپین به اندازه ۴ مرحله قبلی اهمیت دارد و اگر به درستی و به دست یک شخص یا شرکت متخصص انجام نشود، می‌تواند تنها باعث از بین رفتن بودجه شما شود.

چطور کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه‌اندازی کنیم؟

۶. گزارش‌گیری

مرحله نهایی اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، گزارش‌گیری است! اگر گزارش‌گیری به درستی انجام شود، به راحتی می‌توانید ببینید که کمپین شما چقدر موفق بوده است. البته گزارش‌گیری بر اساس معیارهای موفقیت می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، گزارش‌گیری یک شرکت ممکن است بر اساس معیار تعداد فالوور جذب شده باشد اما شرکت دیگری، معیارش میزان فروش محصول و خدمات باشد. بنابراین در بخش گزارش‌گیری باید حتماً معیار درستی را در نظر بگیرید تا ببینید که چقدر موفق بوده‌اید! این معیار ارتباط مستقیم با هدفی که در مرحله اول تعیین کرده‌اید، دارد.

بعدش چی؟

حالا فرض کنید کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را هم اجرا کردید و مخاطبان وارد پیج شما شدند. چه معیارهایی ممکن است آنها را تحت تاثیر قرار دهد تا شما را فالو کنند؟

مطمئناً یکی از این عوامل تعداد فالوورهای شماست. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را نسبت به بودجه‌ای که صرف می‌کنید، بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم اول از سایت اینستاپلاس تعدادی فالوور واقعی هم خریداری کنید تا ویترین پیج‌تان کامل شود. تیم پشتیبانی و مشاوره اینستاپلاس در خدمت شما هستند تا پاسخ سوالات‌تان را در این زمینه بدهند و اگر نیاز به خرید محصول یا خدمات داشتید، در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند. خدمات مختلف اینستاپلاس شامل خرید فالوور، خرید لایک، خرید کامنت و خرید بازدید اینستاگرام می‌شود که شما می‌توانید هم‌اکنون با وارد شدن به سایت‌شان سفارش خودتان را ثبت کنید.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha