۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
بازار نخ فرش مازندران در قبضه ترکیه و چین است
یک فعال بازار فرش در مازندران:

بازار نخ فرش مازندران در قبضه ترکیه و چین است

ساری- اصغری، فعال در بازار فرش مازندران با بیان اینکه بازار نخ برای تولید فرش در استان و کشور در قبضه ترکیه و چین قرار دارد، گفت: نخ های وارداتی به تولید لطمه زده است.

محمد اصغری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اقبال از فرش های ماشینی به جای دستبافت و سنتی بیشتر شده است، افزود: فرش دستباف در هوای شمال به دلیل رطوبت و شرایط جوی چندان کاربرد ندارد و زود کیفیت خود را از دست می دهد.

وی با اظهار اینکه فرش های ماشینی در حال حاضر از ۷۰۰ شانه به بالا رواج دارد، گفت: هرچه شانه فرش بالاتر رود ظرافت آن بیشتر، ریزبافت تر، تراکم نخ آن نیز بالاتر می رود.

وی با تاکید بر اینکه =فرش های شانه بالا، چشم نوازتر است، گفت: در حال حاضر بازار فرش راکد است و بودجه و وضعیت اقتصادی مردم کفاف خرید فرش هایی با شانه های بالاتر را نمی دهد و بیشتر ترجیح می دهند فرش هایی با شانه های ۷۰۰ به پایین را خریداری کنند.

این فعال در بازار فرش، قیمت فرش را در بازار پرنوسان دانست و گفت: هر روز نرخ جدیدی از سوی کارخانه و شرکت ها اعلام می شود و طی دو هفته اخیر قیمت های اعلام شده به صورت علی الحساب است.

اصغری با بیان اینکه کاشان به عنوان نگین فرش ایران است و بیشتر تولیدات از این استان خریداری می شود، گفت: اصفهان، یزد، مازندران و نیز در زمینه تولید فرش دارای کارخانه هستند.

وی نخ آکرولیک آلمانی را دارای بهترین کیفیت برای تولید فرش به شمار می رود، گفت: اکنون نخ های ترک و چینی بازار فرش را قبضه کرده است و این سبب می شود تا از تولید نخ کنار رویم.

وی با بیان اینکه واردات نخ بیشتر شده است،گفت: بازار نخ در قبضه نخ های ترکیه و چینی است.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha