۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
چگونه سیم کارت ایرانسل را از دسترس خارج کنیم؟

چگونه سیم کارت ایرانسل را از دسترس خارج کنیم؟

همه ما در ساعت‌هایی از شبانه‌روز، ترجیح می‌دهیم کسی نتواند با ما تماس بگیرد. در این شرایط، اولین فکری که به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد، این است که تلفن همراه خود را خاموش کنند.

به گزارش بازار، همه ما در ساعت‌هایی از شبانه‌روز، ترجیح می‌دهیم کسی نتواند با ما تماس بگیرد. در این شرایط، اولین فکری که به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد، این است که تلفن همراه خود را خاموش کنند. اما با انجام این کار، دیگر نمی‌توانید هیچ استفاده‌ای از گوشی خود داشته باشید. (مانند گوش دادن به موسیقی، فیلم دیدن، بازی کردن و ...) به همین دلیل باید به فکر یک راه حل دیگر باشید! خارج کردن سیم کارت از دسترس همان راهی است که در این شرایط، به کمک شما خواهد آمد. ما در این مقاله به بررسی چگونگی از دسترس خارج کردن سیم کارت‌های ایرانسل خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

خوشبختانه روش‌های زیادی برای خارج کردن سیم کارت ایرانسل از دسترس وجود دارند. بنابراین در وقت استراحت، یک جلسه مهم کاری، یک قرار عاشقانه و ... می‌توانید به راحتی سیم کارت خود را از دسترس خارج کرده و با خیال آسوده، به کارتان برسید. در ادامه در کنار ما باشید تا تک تک روش‌های خارج کردن سیم کارت ایرانسل از دسترس را بررسی کنیم.

خارج کردن سیم کارت ایرانسل با استفاده از کد

دارندگان سیم کارت‌های ایرانسل می‌توانند با وارد کردن کد از دسترس خارج شدن ایرانسل این کار را انجام دهند. این کد دستوری به این صورت است که با وارد کردن *۲۱*۰۹۴# گوشی خود را به سادگی از دسترس خارج کنند. با اعمال این کد، شما همچنان می‌توانید از طریق گوشی خود با دیگران تماس بگیرید؛ اما هیچ کس نمی‌تواند با شما تماس بگیرد. مخاطبینی که قصد برقراری تماس با شما را دارند، با پیغام "شماره مورد نظر در شبکه وجود ندارد" مواجه می‌شوند. برای لغو این کد، کافیست کد #۲۱# را شماره‌گیری کنید.

قرار دادن گوشی در حالت پرواز

یکی دیگر از روش‌های آسان و سریع خارج کردن سیم کارت ایرانسل از دسترس، قرار دادن تلفن همراه در وضعیت هواپیما یا همان "Airplane Mode" است. برای قرار دادن گوشی در حالت پرواز، کافیست نوار اعلان بالای صفحه را به سمت پایین کشیده و گزینه Airplane mode یا Flight mode را انتخاب کنید.

انجام این کار باعث می‌شود گوشی شما به صورت کامل از پوشش شبکه خارج شده و هیچ کس نتواند با شما تماس بگیرد. البته توجه داشته باشید که این روش فقط مختص سیم‌ کارت ایرانسل نیست و همه سیم کارت‌ها و تلفن‌های همراه را می‌توانید از طریق قرار دادن در حالت پرواز، از دسترس خارج کنید

حالت پرواز

در صورتی که نوار اعلان تلفن همراه شما از گزینه Airplane mode برخوردار نیست، می‌توانید با انجام مراحل زیر، گوشی را در حالت پرواز قرار داده و از دسترس خارج کنید:

  1. ابتدا وارد بخش Setting شوید.
  2. در این قسمت، روی Flight mode ضربه بزنید.
  3. در صفحه جدید، دکمه کشویی (که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید) را به سمت راست بکشید.
  4. تبریک می‌گوییم! تلفن شما اکنون به صورت کامل از دسترس خارج شده است.

دایورت کردن سیم کارت روی یک شماره نامعتبر

دایورت کردن یکی از قابلیت‌های سیم کارت‌های همراه است که بر اساس آن، می‌توانید یک شماره دیگر را برای زنگ خوردن انتخاب کنید. به این ترتیب، هر فردی که با شما تماس بگیرد، شماره مقصد (شماره‌ای که در زمان دایورت کردن وارد کرده‌اید) زنگ می‌خورد. حال به عنوان یک راه حل ساده برای خارج کردن سیم کارت ایرانسل از دسترس، می‌توانید خط تلفن همراه خود را روی یک شماره نامعتبر، دایورت کنید. به این ترتیب، هر کس با شما تماس بگیرد، با پیغام "شماره‌ای که با آن تماس گرفته‌اید اشتباه است" مواجه می‌شود.

برای خارج کردن سیم کارت از دسترس، ابتدا کد *۲۱* را وارد کرده و سپس یک شماره نامعتبر و در نهایت کلید # را شماره‌گیری کنید. برای لغو این وضعیت، کافیست کد #۲۱# را دوباره شماره‌گیری کنید. این راه حل هم می‌تواند روی تمام اپراتورهای تلفن همراه (ایرانسل و ...) به سادگی اجرا شود.

سیم کارت را از گوشی خارج کنید

یکی از روش‌هایی که دارندگان گوشی‌های هوشمند جدید می‌توانند برای از دسترس خارج کردن سیم کارت ایرانسل امتحان کنند، خارج کردن سیم کارت از دسترس است. در این تلفن‌ها، درگاه سیم کارت در کنار دستگاه (نه در زیر باتری) قرار دارد. برای انجام این کار، بدون این‌که گوشی را خاموش کنید، سیم کارت را از اسلات مخصوص خود خارج کرده و بعد از چند ثانیه، دوباره آن را در همان محل قرار دهید. حال تا زمانی که تلفن همراه خود را یک‌بار خاموش و روشن نکنید، سیم کارت شما از دسترس خارج شده است.

سیم کارت ایرانسل

اپراتور سیم کارت خود را تغییر دهید

هر سیم کارت، تنها روی اپراتور خود کار می‌کند. حال اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی و با تغییر اپراتور آن، گوشی خود را از دسترس خارج کنید. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. ابتدا وارد بخش Setting شوید.
  2. روی Mobile network ضربه بزنید.
  3. در این صفحه، سیم کارت مورد نظرتان (اگر از گوشی‌های دو سیم‌کارته استفاده می‌کنید) را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه Search networks ضربه بزنید.
  5. از لیست موجود، شبکه‌ای را انتخاب کنید که توسط سیم کارت شما پشتیبانی نمی‌شود.

برای لغو این وضعیت، مراحل بالا را دوباره تکرار کرده و این‌بار، اپراتور مخصوص به سیم کارت خود را انتخاب کنید. دقت کنید که این روش هم برای تمام اپراتورهای تلفن همراه، قابل اجراست.

گوشی را در یک فویل آلومینیومی بپیچید

تعجب نکنید! پیچاندن تلفن همراه در یک فویل آلومینیومی می‌تواند آن را به صورت کلی، از دسترس خارج نماید. دقت کنید که تمام قسمت‌های گوشی به صورت کامل در داخل فویل پیچیده شده باشند و هیچ نقطه‌ای از دستگاه، بیرون نمانده باشد. البته در صورتی که در یک نقطه با آنتن دهی بسیار قوی هستید، بعید است بتوانید از این روش به خوبی استفاده کنید.

از برنامه‌های جانبی استفاده کنید

در نهایت اگر هیچ کدام از روش‌های بالا را دوست ندارید، باید به سراغ فروشگاه‌های گوگل پلی یا اپ استور (بر اساس سیستم عامل تلفن همراه) بروید. برنامه‌های زیادی برای از دسترس خارج کردن گوشی طراحی شده و در این فروشگاه‌ها، قابل دانلود و نصب هستند. فقط در انتخاب هر کدام از این اپلیکیشن‌ها دقت داشته باشید؛ زیرا امنیت و کارایی هیچ کدام از آن‌ها به صورت صد در صد، مورد تایید قرار ندارد.

منبع: https://idehaltech.com

کد خبر: ۱۲۵٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha