۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
 وزارت‌ جهاد؛ مقصر احتمالی استرداد محصولات کشاورزی
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

وزارت‌ جهاد؛ مقصر احتمالی استرداد محصولات کشاورزی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، استرداد محصولات صادر شده را به دلیل تعیین یکسری استانداردهای جدید در کشورهای مبدأ دانست و گفت: عدم اطلاع‌رسانی این مسئله احتمالا از سوی وزارت‌ جهاد صورت گرفته است.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با برگشت خوردن اقلام صادراتیِ کشاورزی ایران اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کشاورزی داخلی خصوصی است و شامل خرده کشاورزی است و کشاورزی های کلان مثل آستان قدس به ندرت وجود دارد.

وی در عین حال تاکید کرد استانداردها در حوزه کشاورزی داخلی رعایت می شود ولی کشورهای مبدأ اخیرا اعلام کرده اند یکسری سموم نباید در محصولات تولیدیِ کشورمان وجود داشته باشد.

عباسی این سموم را چندان خطرناک نیز ندانست ولی عدم استفاده از آن را بر اساس استانداردهای کشورهای مقصد عنوان کرد که باید از سوی کشاورزان داخلی به منظور صادرات، رعایت شود.

وی بار دیگر تاکید کرد تولید محصولات کشاورزی در داخل مشکل دار نیست و در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو افزود: بعد از مدت کوتاهی که این اتفاق شکل گرفت، جلساتی را با مسئولان غذاودارو و بهداشت و درمان و... برگزار کردیم تا موضوع را حل و تیمی هم به روسیه اعزام شده است تا مسئله را پیگیری کند تا صادرات محصولات کشاورزی تسهیل گردد.

عباسی با بیان اینکه قرار نیست مسئولان روس و... از خواسته خود کوتاه بیایند، گفت: موارد جدید -استانداردهای کشورهای مبدأ- سه ماه گذشته اعلام شده است و احتمالا کوتاهی از سوی وزارت کشاورزی بوده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha