۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
قیمت مرغ در لرستان کمتر از نرخ مصوب است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان:

قیمت مرغ در لرستان کمتر از نرخ مصوب است

لرستان- نجیب زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: قیمت مصوب مرغ ۳۱ هزار تومان است در حالی که در فروشگاه‌ها با قیمت های ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان به دست خریداران می‌رسد.

ناصر نجیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: ما در حوزه عرضه گوشت گرم مشکلی نداریم و با کمبود مواجه نیستیم بنابراین نیازی به توزیع گوشت منجمد نداریم.

وی افزود: میزان توزیع گوشت قرمز نیز بر اساس عرضه و تقاضاست و در حال حاضر قیمت آن کمتر از قیمت مصوب بازار و بسیار به‌صرفه است؛ در این مدت ما افزایش قیمت نداشته‌ایم و حتی شاهد روند کاهشی هم بوده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ماهانه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ نیز در لرستان تولید می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ ۳۱ هزار تومان است در حالی که در فروشگاه‌ها با قیمت های ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان به دست خریداران می‌رسد.

وی با بیان اینکه استان لرستان رتبه نهم تولید گوشت قرمز و رتبه دوازدهم را در تولید گوشت مرغ دارد، تصریح کرد: توزیع مرغ و گوشت منجمد زمانی انجام می‌شود که قیمت بازار بیشتر از نرخ مصوب باشد، در حالیکه هم اکنون قیمت‌ها حتی کمتر از نرخ مصوب هستند به همین دلیل توزیع گوشت منجمد نداریم.

نجیب‌زاده بیان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل برای دامداران به‌دلیل خشکسالی امسال، تأمین علوفه و افزایش قیمت نهاده‌های دامی و نیز نداشتن سرمایه در گردش می‌باشد، البته افت قیمت گوشت قرمز نیز ضرر و زیان زیادی را به دامداران وارد کرده‌است بنابراین ما تا جایی که بتوانیم نهاده‌ها را برای دامداران تأمین و پیگیری می‌کنیم اما مابقی بستگی به شرایط و نزولات آسمانی و لطف پروردگار دارد.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha