۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
مافیا نمی خواهد واردات خودرو ساماندهی شود| برای استیضاح نشدن وزیر صمت از زمین و زمان تماس می گیرند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

مافیا نمی خواهد واردات خودرو ساماندهی شود| برای استیضاح نشدن وزیر صمت از زمین و زمان تماس می گیرند

سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دست های پشت پرده ساماندهی بازار خودرو وجود دارد که مردم را نسبت به حکومت ناراضی کنند. ما در این داستان مافیای خودرو را می بینیم.

 لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مبحث واردات خودرو به کشور اظهار داشت: در رابطه با خودرو دو کلید واژه اساسی باید مد نظر قرار گیرد که به آن بی توجهی شده است.

وی با بیان اینکه نخستین کلید واژه موضوع عرضه و تقاضاست، تاکید کرد: در حال حاضر میزان عرضه خودرو در کشور ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار خودرو در سال است و اما میزان تقاضا، به نزدیک به دو میلیون خودرو در سال می رسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دومین کلید واژه در این مبحث موضوع رقابت پذیری است، تصریح کرد: متاسفانه ما آمدیم و یک کالای پر مصرف و مورد نیاز مردم را به دو خودروساز داده‌ایم. سوال اینجاست که با چه عقلی این موضوع صورت گرفته است چرا که این اتفاق مانع رقابت در این بخش خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین پیرو این فرآیند هم کیفیت خودرو پایین است و هم قیمت بالایی دارد و هم عرضه و تقاضای لازم با هم همخوانی ندارد.

نه خودرو ساز از فروش راضی است و نه خریدار
این نماینده مجلس با بیان اینکه خودروسازان اگر به جای خودروی پراید یک محصولی تولید کنند که تنها چهار چرخ داشته باشد، بازهم مردم آن را می خرند، بیان داشت: این مسئله گویای این است که مردم نیاز جدی به خرید خودرو دارند و اینکه مردم خودروی داخلی را می خرند دلیل بر این نیست که این خودرو، خودروی خوبی است.

سیاهکلی با بیان اینکه ما در زمینه خودروسازی بازار را انحصاراً به دو خودروساز داریم، بیان داشت: خودروسازان هم انحصارا در اختیار چند شرکت بزرگ هستند و خون مردم را در شیشه کرده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه در این فرآیند غلط نه صاحب خودرو هستیم، نه خودرو ساز از فروشش راضی است و نه خریدار از خودرواش، گفت:این یک معامله ای است که هم فروشنده ناراضی است و هم خریدار، در این شرایط ما دیگر برای چه کسی کار می کنیم.

چطور است که مجوز لازم برای ورود خودروهایی به اسم به اصطلاح "جک و جانور" صادر می شود ! این خودروها از کجا می آیند؟ چطور وقتی ما می خواهیم واردات خودرو را ساماندهی کنیم همه اعتراض می کنند
 

وی تاکید کرد: بنابراین برای ایجاد توازن در عرضه و تقاضا مسئولین باید اجازه دهند با فرمولی که دولت مشخص می‌کند تعدادی خودرو وارد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: چطور است که مجوز لازم برای ورود خودروهایی به اسم به اصطلاح "جک و جانور" صادر می شود ! این خودروها از کجا می آیند؟ چطور وقتی ما می خواهیم واردات خودرو را ساماندهی کنیم همه اعتراض می کنند که این مسئله خلاف قانون است.

دست هایی پشت پرده بازار خودرو می خواهند مردم را نسبت به حکومت ناراضی کنند
وی تاکید کرد : وقتی به نمایشگاه های خودرو در تهران سری بزنید می بینید که از هر ده خودرویی که در نمایشگاهی مستقر است ۸ عدد آن خارجی است. این خودروها از کجا می آیند؟ در این شرایط ما می کوشیم واردات را سامان بدهیم و برخی نمی گذارند لذا معلوم است که پشت پرده آن مافیای خودرو قرار دارد.

سیاهکلی با بیان اینکه برخی نمی گذارند که واردات خودرو سامان پیدا کند، گفت: دست هایی پشت پرده ساماندهی بازار خودرو وجود دارد که مردم را نسبت به حکومت ناراضی کنند. ما در این داستان مافیای خودرو را می بینیم.

وی تاکید کرد: در همین مدتی که بنده طرح استیضاح وزیر صمت را پیرو مشکلات در بخش خودرو کلید زدم از زمین و زمان با بنده تماس می گیرند و می گویند که کوتاه بیایم، چرا باید کوتاه بیاییم؟  این وزیر است که باید کوتاه بیاید. وزیری که به غلط، نادرست و غیر منطقی و غیر کارشناسی قیمت خودرو را افزایش داده باید قیمت خودرو را به سابق بر این بازگرداند.

این نماینده مجلس گفت: حتما باید واردات خودرو اتفاق بیافتد.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha