۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
ارز ۴۲۰۰ تومانی برای گندم و دارو حذف نمی‌شود
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه:

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای گندم و دارو حذف نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:قطعا ارز ۴۲۰۰ برای تهیه دارو و گندم در سال آینده حذف نخواهد شد و این اقلام با ارز ترجیحی به دست مردم خواهد رسید.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به پیشنهاد دولت برای حذف ارز ترجیحی برای برخی کالاها در سال آینده، گفت: در حال حاضر برای چند نوع کالای اساسی از جمله گندم، دارو و نهادهای دامی این ارز اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد دولت حذف ارز ترجیحی برای نهادهای دامی در سال آینده است، افزود: قطعا ارز ۴۲۰۰ برای تهیه دارو و گندم در سال آینده حذف نخواهد شد و این اقلام با ارز ترجیحی به دست مردم خواهد رسید.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه متاسفانه طی این سال‌ها با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اما این کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده‌ها نرسید و تنها عده‌ای خاص از رانت ارز یارانه‌ای استفاده کردند، افزود: البته اگر دولت بخواهد ارز ترجیحی برای نهادهای دامی را حذف کند باید مدیریتی در این زمینه داشته باشد که قیمت‌ها بی‌رویه افزایش پیدا نکند تا به قشر آسیب‌پذیر جامعه فشار مضاعفی وارد نشود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید راهکاری برای جبران کاهش قدرت خرید مردم پس از حذف ارز ترجیحی ارائه کند، اظهار داشت: البته پیشنهاداتی در این زمینه وجود دارد که باید بررسی شود که یک پیشنهاد این است  با توجه به آثار تورمی حذف ارز ۴۲۰۰ از نهاده دامی در برخی کالاهای مورد نیاز مردم و به منظور حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف و متوسط جامعه، رقمی در قالب کارت اعتباری به دهک‌های مختلف ارائه شود و یک  پیشنهاد دیگری نیز مطرح شده که یارانه مورد نظر برای تامین کالای اساسی در همان کارت یارانه ای افراد شارژ شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha