۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
بودجه ۱۴۰۱ عملیاتی بسته شده است| رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بودجه ۱۴۰۱ عملیاتی بسته شده است| رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران در اردبیل

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: بودجه ۱۴۰۱ که سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارائه کرده عملیاتی و واقع بینانه تدوین شده است.

داود شایقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با کاهش تمرکزگرایی در بودجه سال آینده توزیع اعتبارات براساس عملکرد واقعی انجام می شود تا تکمیل پروژه های نیمه تمام و ایجاد زیرساخت ها برای سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مرزی بودن شهرستان بیله سوار و اولویت توسعه صادرات غیرنفتی از طریق گمرک این منطقه تلاش بر این است تا تجارت خارجی با حمایت و اعمال مشوق های مناسب درست و منطقی هدفگذاری شده تا تراز تجاری مثبتی را در سال های پیش رو شاهد باشیم.

احداث چهارخطه گرمی به بیله سوار جزو هدفگذاری های اصلی است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری کرده تلاش مسئولان استانی بر این بوده تا با برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی موانع پیش روی سرمایه گذاران رفع و تقویت حوزه تولید و اشتغال رقم بخورد.

شایقی افزود: از همین روی یکی از رویکردهای بودجه سال آینده توجه به بهره وری با ایجاد تحول در نظام توسعه کشور است که این امر می تواند به بهبود معیشت مردم و تقویت اقتصاد مولد کمک کند.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: در بودجه سال آینده با رشد ۷۷ درصدی سعی بر این خواهد بود تا طرح های زیربنایی استان اردبیل به سرانجام رسیده که برای این شهرستان نیز احداث چهارخطه گرمی به بیله سوار جزو هدفگذاری های اصلی است.

اقتصاد مقاومتی آثار تحریم ها را خنثی کرده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی جمهوری اسلامی ایران را در برابر تحریم های کمرشکن استکبار مقاوم کرده است.

شایقی اظهار کرد: به تناسب هر شهرستان و ظرفیت های تولیدی و اقتصادی برنامه ریزی های مناسبی در سطح ملی و استانی انجام شده تا با همراهی سرمایه گذاران بخش خصوصی فعالیت های مثبت و روبه جلویی را شاهد باشیم.

وی قابلیت بی نظیر پارس آباد را در حوزه کشاورزی و تولید محصولات متنوع زراعی و باغی یادآور شد و خاطرنشان کرد: وجود جامعه عشایری توانمند و تولیدکننده در کنار سایر گروه های فعال در شهرستان پارس آباد زمینه خوبی را به وجود آورده تا ما بتوانیم در ابعاد مختلف به خوداتکایی واقعی دست یابیم.

راه اندازی صندوق های توسعه استانی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل و تشکیل مرتب جلسات ستاد تسهیل سعی بر این است تا موانع پیش رو و قوانین مزاحم از پیش روی تولید برداشته شده و سرمایه گذاران با انگیزه مضاعف بتوانند در سنگر کار، تلاش و جهاد حضور شایسته ای را داشته باشند.

شایقی افزود: در کنار همه این تمهیدات و تلاش برای ایجاد زیرساخت های توسعه متوازن در این استان ظرفیت های قانونی خوبی در بودجه سال آینده برای محرومیت زدایی پیش بینی شده که امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس به شکل برنامه محور بتوانیم از این ردیف های اعتباری و طرح های مصوب استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۱ با بررسی و تائید نمایندگان مجلس قرار است صندوق های توسعه استانی شکل گیرد تا از این محل منابع جمع آوری شده صرف اجرای طرح های زیربنایی و مهم شود تا بهره و سود آن را خود مردم استان اردبیل ببرند.

بهبود معیشت مردم با کنترل تورم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم تلاش می کند تا با مهار تورم و جلوگیری از خلق پول به بهبود معیشت مردم کمک کند.

شایقی در اظهار کرد: بنای دولت سیزدهم افزایش بهره وری در نظام اقتصادی و توجه به رشد و توسعه کشور و نظام اقتصادی با راهکارهای منطقی و پرهیز از رفتارهای هیجانی است تا با ثبات بازار و تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: در هدفگذاری دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و بهبود شاخص های اقتصادی در این مناطق جزو هدفگذاری های اصلی است که در رسیدن به این امر بودجه ۱۴۰۱ نیز منطقی و با معیار درست تدوین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اصلاح ساختاری در بودجه ۱۴۰۱ را با شاخص های منطقی و درست یادآور شد و بیان کرد: تمام استان های کشور به ویژه استان های محروم همچون اردبیل از ثمره و نتیجه چنین بودجه ریزی معقول و منطقی بهره مند خواهند شد.

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و مجتمع های گلخانه ای در بیله سوار
شایقی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز با تاکید مقام عالی استان سعی بر رفع موانع و چالش های پیش روی سرمایه گذاران است تا صاحبان تولید و کارآفرینان بتوانند از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

وی اصلاندوز را با ظرفیت بی نظیر تولید محصولات کشاورزی متنوع یک  قابلیت و استعداد ممتاز توصیف کرد و گفت: در این شهرستان تلاش بر این است تا در کنار تکمیل پایاب سد خدافرین بستر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و مجتمع های گلخانه ای شکل گیرد تا از این محل سرانه درآمدی مردم ارتقا یابد.

کد خبر: ۱۲۵٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha