۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
حین رانندگی بازی کنید!
تکنولوژی سرگرمی تسلا برای رانندگان

حین رانندگی بازی کنید!

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها آمریکا تکنولوژی «بازی مسافر» تسلا را بررسی کرده که به سطح ایمنی این فناوری در زمان استفاده و حرکت خودرو توسط راننده پی ببرد.

بازار؛ گروه خودرو: برای دومین بار در سال جاری اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها آمریکا به بررسی تسلا پرداخت، این اداره بررسی تکنولوژی «بازی مسافر» را انجام داده که ایمنی آن برای راننده را در زمان حرکت تعیین کند. بیشتر از نیم میلیون دستگاه تسلا به این تکنولوژی مجهز هستند، این سیستم سرگرمی قابلیت پخش بازی های ویدیویی را دارد، این فناوری در زمان حرکت می تواند فعال و راننده همزمان از آن استفاده کند.

براساس گزارش های اداره ایمنی بزرگراه ها، ۵۸۰ هزار دستگاه تسلا از سال ۲۰۱۷ تا کنون به این فناوری مجهز شده است. این اداره تمام تحقیق های مربوط به بازی های ویدیویی را بررسی کرده که میزان حواس پرتی یا عدم حواس پرتی راننده را بسنجد. هرچند این مساله به دلیل عدم وجود گزارش های دقیق در خصوص عملکرد فناوری مذکور وجود ندارد، بنابراین ممکن هست در حین رانندگی سرنشینان یا بازی سبب ایجاد حواس پرتی برای راننده شود. اما این اداره ایمنی تا کنون به این سال پاسخ نداده که سیستم سرگرمی مذکور سبب حواس پرتی می شودیاخیر؟

برخی از رانندگان برای بررسی تست های ایمنی توسط اداره مذکور، همکاری داشته اند. گاهی این سیستم با فشردن یا انتخاب گزینه راننده یا سرنشین، فعال شدن سیستم مذکور را انتخاب کنند. در این حال بازی برای سرنشین فعال می شود. اما آنطور که به نظر می رسد، بازی ویدیویی تسلا براساس ادعا این خودروساز سبب حواس پرتی نمی شود، زیرا برای سرگرمی در مدل های خودران است. خودروهای خودران به دلیل عدم توجه کمتر راننده برای حرکت، می تواند همزمان بازی کند. اما این ادعا خودروساز نتوانسته مراکز بررسی ایمنی خودروها در دنیا را راضی کند. بنابراین تحقیقات در خصوص بررسی ایمنی این سیستم ها آغاز شده است.

اینکه آیا این تحقیقات می تواند سبب حذف یا ماندن سیستم «بازی مسافر» شود یا نه مشخص نیست، اما واضح هست که ایمنی این سیستم ناشناخته است. باتوجه به اینکه راننده چقدر می تواند به این فناوری توجه کند، موضوعی است که برای پیاده سازی و توسعه آن در سایر خودروهای خودران الزام بررسی دارد.

در هر صورت نمی توان تصور داشت که حرکت با خودروهای مجهز به این فناوری چه نوع ایمنی را برای راننده و سرنشینان خواهند داشت، اما باید منتظر رفتار عجیب بازی کنان این سیستم در زمان رانندگی بود.

کد خبر: ۱۲۵٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha