۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
آیا خرید گوسفند زنده به صرفه تر از خرید گوشت قرمز است؟

آیا خرید گوسفند زنده به صرفه تر از خرید گوشت قرمز است؟

گوشت گوسفند فواید فوق‌العاده‌ای دارد. این ماده غذایی پروتئین دارد، سرشار از امگا ۳ است و در کل برای سلامتی انسان مفید است.

به گزارش بازار، گوشت گوسفند فواید فوق‌العاده‌ای دارد. این ماده غذایی پروتئین دارد، سرشار از امگا ۳ است و در کل برای سلامتی انسان مفید است. طعم و بافت خوب نیز علت دیگری است که باعث می‌شود گوشت قرمز به یکی از اقلام جدانشدنیِ سفره ی ما تبدیل شود. در کنار تمامی این موارد این قلم از سفره ی ما حتماً باید سالم، بهداشتی و تازه باشد تا سلامت اعضای خانواده را تضمین کند. با این حال برای خرید این ماده غذایی معمولاً دو روش وجود دارد. ۱ خرید گوشت قرمز از قصابی ۲ خرید گوسفند زنده

شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟ کدام روش بهتر، سالم‌تر و به صرفه‌تر است؟

به نظر شما آیا خرید گوسفند زنده به صرفه‌تر از خرید گوشت قرمز است؟  یا بهتر است برای خرید گوشت قرمز به قصابی مراجعه کنیم. برای دریافت پاسخ این سؤال تا انتها این رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. منیزیم، پروتئین، آهن، مواد آلی، ویتامین‌های گروه B و... از جمله فوایدی هستند که تنها با مصرف گوشت قرمز عاید بدن می‌شوند.

بعضی از افراد خرید گوسفند زنده را به خرید گوشت از قصابی ترجیح می‌دهند. این افراد معتقد هستند که گوشت گوسفند زنده نسبت به گوشتی که از قصابی تهیه می‌شود سالم‌تر و بهداشتی‌تر است. اما خرید گوسفند زنده نیازمند توجه به بعضی از فاکتورها است. سن، میزان سلامت، شادابی، سرزنده بودن، راحت کنده نشدن پشم‌ها، کیفیت سُم‌ها، هشیار بودن حیوان، چشم‌های شفاف و... از جمله ریز فاکتورهایی هستند که بایستی در زمان خرید گوسفند زنده مورد دقت قرار بگیرند. کما اینکه در صورت عدم دقت به این شرایط و ریز فاکتورها ممکن است خرید مطلوبی عاید فرد نشود.

همچنین گفتنی است که برای خرید گوسفند زنده حتماً بایستی به مراکز مجاز و معتبر خرید دام مراجعه نمود. سایت افشار شیپ یک سایت معتبر است که به جای مشتریان به ریز فاکتورهای مورد نیاز توجه کرده و محصولی بهداشتی و خوب را به افراد ارائه می‌نماید.

مزایای خرید گوسفند زنده

  • استفاده کردن از جگر و کله پاچه: این مورد از دیگر مزایای خرید گوسفند زنده به‌حساب می‌آید. بدین وسیله با خرید گوسفند زنده شما می‌توانید از گوشت، از جگر و از کله پاچه تازه گوسفند استفاده کنید.
  • قیمت: قیمت فاکتور مهم دیگری است که باعث می‌شود مردم خرید گوسفند زنده را به خرید گوشت از قصابی ترجیح دهند. در همین زمینه باید گفت: بسیاری از افراد معتقد هستند که خرید گوسفند زنده از بسیاری جهات به صرفه‌تر و سودمندتر از خرید گوشت قرمز از قصابی است.

گران بودن گوشت قرمز قصابی نسبت به گوشت گوسفند زنده استدلال این گروه از افراد است.

به‌دلیل همین استدلال‌ها این افراد تمایل دارند تا برای خرید گوسفند زنده به مراکز مجاز و معتبر خرید دام مراجعه کنند. گفتنی است که سایت افشار شیپ یکی از همین مراکز مجاز و معتبر  است.

گوسفند

  • تازه بودن: قطعاً گوشت گوسفند زنده تازه‌تر از گوشت تهیه شده از قصابی خواهد بود. چرا که گوشت موجود در قصابی ممکن است ذبح روزهای گذشته باشد و این در حالی است که مصرف کننده از به روز بودن و تازه بودن گوشت گوسفند زنده مطمئن است.
  • اطمینان بیشتر: در موقع خرید گوسفند، دام را می‌بینید، حرکات او را ارزیابی می‌کنید، سلامت او را می‌سنجید و پس از اطمینان، گوشت او را مصرف می‌کنید. این در حالی است که موقع خرید گوشت از قصابی شما دام را ندیده اید و راجع‌به سلامت او چیزی نمی‌دانید.
  • استفاده کردن از پشم گوسفند: گوسفند حیوانی مفید است و تمامی متعلقاتش پر خاصیت هستند. به‌عنوان مثال پشم بدن او کاربردی بوده و عده زیادی از افراد به استفاده کردن از آن علاقه دارند. بنابراین با خرید گوسفند زنده می‌توان از پشم بدن او نیز بهره برد.

ملزومات خرید گوسفند زنده:

۱ به هیچ عنوان گوسفند زنده را از مراکز غیر معتبر خریداری نکنید:

خرید از مراکز غیر معتبر تبعاتی دارد. البته ممکن است خرید از این مراکز از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد اما به‌دلیل عدم رعایت بهداشت و کیفیت بد دام، چنین خریدی ارزشمند نخواهد بود. از سوی دیگر خرید از مراکز معتبر، سالم بودن دام را تضمین می‌نماید. همانطور که میدانید کیفیت گوشت یک نکته ی بسیار مهم است چرا که سلامت افراد در گرو سلامت محصولی است که مصرف میکنند و اگر این محصول به هر دلیلی سالم نباشد سلامت فرد و اعضای خانواده او به خطر خواهد افتاد. از اینرو بهتر است پیش از خرید گوسفند به‌دنبال پیدا کردن مراکز معتبر باشید و گوسفند زنده را از مراکز معتبر خرید نمایید. سایت افشار شیپ در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

۲ گوش گوسفند حتما باید پلاک داشته باشد:

بعد از اینکه گوسفند از نظر فیزیکی بررسی و سلامت او تایید شد، مراکز ذی‌صلاح پلاکی را بر روی گوش او نصب می‌کنند. پس قبل از خرید گوسفند از وجود پلاک بر روی گوش او مطمئن شوید.

گوسفندان

۳ به ظاهر گوسفند زنده توجه کنید:

ظاهر حیوان می‌تواند از سلامت او و کیفیت سلامت او حکایت داشته باشد. پس پیش از خرید، گوسفند را ارزیابی کنید. اگر خودتان سررشته ندارید از کسی کمک بخواهید. لازم است تا به وزن گوسفند توجه کنید. یادتان باشد که وزن او نباید خیلی کم و یا حتی خیلی زیاد باشد. وزن کم نشان‌دهنده‌ی تغذیه نادرست است و تغذیه نادرست از وجود بیماری حکایت دارد. از سوی دیگر وزن گوسفند نباید خیلی زیاد باشد. چراکه در بازار خرید و فروش گوسفند، بعضی از سواستفاده گران، با انجام ترفندهایی وزن گوسفند را افزایش می‌دهند. خوراندن نمک به گوسفند، تزریق هورمون به بدن او و... از جمله ترفندهایی هستند که با استفاده از آن‌ها وزن گوسفند افزایش پیدا می‌کند و همانطور که توضیح داده شد این وزن کاذب است و این سبک از فروش، نوعی کلاهبرداری قلمداد می‌شود.

۴ به چابکی گوسفند توجه کنید:

عدم چابکی می‌تواند نشانه ی بیماری و یا سن زیاد دام باشد. در هر دو این موارد (یعنی بیماری و افزایش سن) گوشت گوسفند از کیفیت خواهد افتاد. از اینرو اگر قصد شما استفاده از گوشت با کیفیت بالا است حتما قبل از خرید به حرکات گوسفند توجه کنید. عدم هوشیاری، ساکن بودن در یک نقطه، لرزش بدن، بیرون آمدن کف از دهان، چشم‌های تو رفته و یا بیرون زده و... همگی نشانه ی بیماری هستند و همانطور که میدانید گوشت گوسفند بیمار، گوشت با کیفیتی نیست.

  • همانطور که ملاحظه کردید خرید گوسفند زنده نسبت به خرید گوشت قرمز از قصابی، صرفه و سود بیشتری دارد و به همین دلیل خیل کثیری از افراد خرید دام را به خرید گوشت قرمز ترجیح می‌دهند.
  • استفاده کردن از جگر و کله پاچه نیز دلیل دیگری بود که باعث می‌شد افراد خرید دام را به خرید گوشت از قصابی ترجیح دهند.
  • تازه بودن گوشت دام زنده نسبت به گوشت خریداری شده از قصابی نیز مزید بر علت است که سبب می‌شود افراد برای خرید گوسفند زنده اولویت قائل شوند.

در نهایت لازم به ذکر است که برای خرید گوسفند زنده تنها باید از طریق مراکز قانونی اقدام کرد. سایت افشار شیپ ( https://afsharsheep.ir ) یکی از بهترین مراکزی است که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

امیدواریم که از نکات مطرح شده در این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

کد خبر: ۱۲۵٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      1 2
      احیانا نظارت بهداشتی دامپزشکی وکشتار درکشتارگاه رافدای کشتاردر محیط خارج ومعابروآلودگی محیط زیست هم پشم
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 3
      اینقدر گوشت گران هست که فرقی زنده یا گوشت نداره
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      خیلی خوب بید ممنون سلامت باشید انشاالله
    • ی کسی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      معلوم اصلا تبلیغ نمی‌کنید ممنون
    • یاسر IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      اگه زنده بخری اگه بره نر در میاد کیلویی ۱۱۰ و کله پاچه دل جگر قلوه دنبه و پوست و هم ناز شستت وکه گوشت بره الان ۱۴۰ هست فک کنم نصف . نصف باشه
    • ایرانی بدبخت IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      4 1
      ما که تو خرید یه خورده گوشت موندیم گوسفند زنده به خوابمونم نمیاد
    • همصدا با مردم IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 0
      آیا اقساط مثلآ ۲ یا ۳ ماهه میفروشه
    • ناشناس IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      4 0
      اینقدر گرونی بدبختی هست . گوشت قرمز که نمیشه خرید خورد چه برسه به اینکه گوسفند بخری
    • ناشناس IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      2 0
      هرچقدرم سرشار از ویتامین باشه وسع مالی نمیرسه بخریم گرونه ، مث شما نمیتونیم بخریم مصرف کنیم