۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور دچار تنش آبی هستند
مدیر کل جهاد آبرسانی وزارت نیرو:

۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور دچار تنش آبی هستند

مدیر کل آبرسانی وزارت نیرو گفت: ۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور با تنش آبی مواجه هستند که بخشی از این جمعیت در ۱۳ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار و بقیه در ۱۵ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند.

به گزارش بازار، میثم جعفرزاده در مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به روستاهای محروم کشور افزود: برای آبرسانی به روستاهای محروم وزارت نیرو نیاز به استفاده از منابع و شیوه‌های جدید داشت که امروز بخشی از آن با امضای تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) محقق شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای جهاد آبرسانی افزود: این شورا چهار هدف دارد که رفع نیازهای ضروری و ارتقای کیفیت آبرسانی، تقویت روحیه جهادی و مشارکت مردمی، متنوع سازی منابع مالی و کاهش قیمت طرح‌های آبرسانی از جمله انهاست.

جعفرزاده با اشاره به اینکه تا امروز بودجه طرح‌های آبرسانی فقط از بخش بودجه‌های عمرانی تامین می‌شد، گفت: امروز با امضای تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌توانیم از ردیف بودجه‌ای محرومیت زدایی هم برای آبرسانی به مناطق محروم استفاده کنیم.

وی افزود: توجه بیشتر به افراد و خیرین آبرسان و گروه‌های جهادی و ظرفیت مردمی از دیگر بخش‌هایی است که ما می‌توانیم برای آبرسانی مورد توجه قرار دهیم.

مدیر کل جهاد آبرسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، تقویت فعالیت جهادی است، گفت: ظرفیت سازی برای فعالیت این گروه‌ها از وظایف ماست همچنین ایجاد مجمع‌های خیرین آبرسان که در برخی از استان‌ها شکل گرفته از دیگر فعالیت‌هایی است که ما در این بخش در برخی استان‌ها به انجام رسانده ایم.

کد خبر: ۱۲۵٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha