۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
رشد اقتصادی زنجان در سال آینده ۸.۵ درصد است
سرپرست امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور:

رشد اقتصادی زنجان در سال آینده ۸.۵ درصد است

زنجان-سرپرست امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:رشد اقتصادی استان زنجان در سال آینده ۸.۵ درصد است و  موضوع تورم در اقتصاد ریشه‌ای است و کشورمان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار بازار،امیر خالصی ظهر چهارشنبه در جلسه کار گروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در محل استانداری زنجان،گفت: بخشی از تورم کشور نیز به دلیل ساختار اقتصادی کشور است و ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته کشور این موضوع نمود داشته است. 

وی با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه نوع برنامه ریزی ها تغییراتی داشت،اظهار کرد: بر اساس رشد اقتصادی هشت درصدی  و درآمد سرانه هدف گذاری شده در برنامه پنجم توسعه نیز بر همین منوال بود.

سرپرست امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مشکلی که در استان‌ها وجود دارد، موضوع خلا آماری است،گفت: تا کنون مرکز آمار به چنین کاری مبادرت نکرده بود.

خالصی با بیان اینکه رشد اقتصادی استان زنجان در سال آینده ۸.۵ درصد است،ابراز داشت: موضوع تورم در اقتصاد ریشه‌ای است و کشورمان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی افزود: عقب ماندگی‌های کشور موجب شده است که منابع اصلی بودجه با کمبود مواجه شود و  در این میان سیاست مالی منجر به کسری بودجه شود منجر به بروز تورم است.

سرپرست امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه نیز به طور میانگین سه درصد رشد اقتصادی پیش بینی شده بود،یاد آورشد: رسیدن به بالاتر از این رقم، فعالیت‌های بیشتر و مضاعفی را می‌طلبد.

خالصی گفت: در سطح کلان با فرض مولفه‌های رسیدن به رشد سرمایه گذاری، بهره وری مغفول بود.

کد خبر: ۱۲۵٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha