۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
معاملات بورس مازندران آب رفت
بازار بررسی کرد؛

معاملات بورس مازندران آب رفت

ساری- روند سرمایه گذاری در بورس مازندران هر هفته نزولی می شود و تالار شیشه ای با یلدا به استقبال زمستان رفت.

به گزارش خبرنگار بازار، روند نزولی و منفی در بورس مازندران به زمستان کشیده شد و هر هفته شمار سرمایه گذاری و حجم مبادلات در تالار شیشه ای استان کاسته می شود.

منفی های پی درپی و دستوری بیش از یکسال گذشته سبب شده تا بسیاری از سهامداران رغبت پردازش و رصد پرتفوی های خود را در سامانه های تعریف شده از سوی کارگزاری ها نداشته باشند وتاکنون سرمایه های خرد زیادی از کف آنان رفته است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار حجم معاملات هفته جاری در بورس استان را ۱۲۰ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۵۰ سهم ذکر کرد و ارزش آن را ۷۹۶ میلیارد ریال برشمرد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی سهام خریداری شده ۴۱۰ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۳۸۶ میلیارد ریال بوده است، افزود: در این هفته سهام شرکت های بورس اوراق بهادر، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، ایران خودرو، سایپا و پالایش نفت اصفهان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۵۲ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۴۸ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

به گزارش بازار، شاخص قیمت نیز با ۶۵ هزار و ۷۹۷ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد رسید. هفته گذشته نیز ۱۶۳ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۰ سهم به ارزش هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال در بورس مازندران معامله شد.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha