۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
۷ هزار نفر در کردستان متقاضی بیمه بیکاری شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

۷ هزار نفر در کردستان متقاضی بیمه بیکاری شدند

کردستان – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هفت هزار نفر در این استان برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهایی که در آن مشغول به کار بودند، در سامانه ثبت نام کردند.

برهان صلواتی امروز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارگرانی که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند و به طور غیرارادی و موقت بیکار شدند بیمه بیکاری متاثر از شیوع کرونا شامل آنها می شود.

وی اضافه کرد: بیمه بیکاری کرونا  بر اساس شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی  ابلاغ ۲۷ اسفند سال گذشته تعیین و پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اعلام اینکه تاکنون هفت هزار نفر در این استان متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند، گفت: این افراد در سامانه  bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را به طور الکترونیکی ثبت کردند.

صلواتی یادآور شد: خوداظهاری بیکاری این تعداد افراد ثبت نام شده در استان راستی‌ آزمایی و پایش می شود و سپس از مزایای بیمه بیکاری بهره مند خواهند شد.

وی افزود: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافری و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی جز دسته‌های شغلی مشمول این دستورالعمل هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس بند ج ماده پنج دستورالعمل برقراری بیمه بیکاری ناشی از کرونا سایر بنگاه هایی که جزء ۱۰ رسته مندرج در ردیف الف ماده پنج نیستند، ولی متأثر از اثرات کرونا بوده و برای اقدامات پیشگیرانه به کاهش یا تعدیل نیروی انسانی مبادرت کردند، نسبت به برقراری مقرره بیمه بیکاری کارگران بنگاه‌های موصوف به تشخیص مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی حسب مورد و با رعایت  تمام ضوابط قانونی مورد عمل، اقدام می شود.

کد خبر: ۱۲٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha