۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
مردم، نخستین متولیان تنظیم‌گری در مصرف سوخت به ویژه گاز هستند
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران:

مردم، نخستین متولیان تنظیم‌گری در مصرف سوخت به ویژه گاز هستند

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: بیشترین مصرف گاز در کشور در مصارف خانگی است و هر چه بتوانیم در این بخش صرفه جویی داشته باشیم می توانیم نیاز انرژی کشور را بهتر و بیشتر تامین کنیم.

به گزارش بازار، احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایرانمتولی مصرف گاز در کشور در درجه نخست را همه مصرف کنندگان دانست و گفت: قبل از اینکه دنبال مسئول در سازمان های حکومتی و دولتی بگردیم، مسئولیت فردی و اجتماعی به عنوان یک شهروند ایرانی، مهمتر از هر پست و مقام و همچنین سازمانی است.

وی با اشاره به اینکه گاز در کشور باید متناسب با تولید، مصرف شود اظهار کرد: وزارت نفت بخش های مختلفی برای تنظیم در مصرف دارد و همچنین شرکت ملی گاز هم بخش بهینه سازی مصرف گاز را دارد. در شرکت ملی نفت و وزارت نفت سازمانی تحت عنوان سازمان بهینه سازی مصرف سوخت وجود دارد که در حوزه مصرف تنظیم گری فعالیت می کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اذعان به اینکه بسیاری از سازمان های ذکر شده در بروکراسی اداری دچار مشکل می شوند تصریح کرد: تمام تلاش این سازمان ها نه برای کم مصرف کردن بلکه برای بهینه مصرف کردن است.

زمانی با بیان اینکه اقدامات فرهنگ سازی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد در کاهش مصرف گاز اثر دارد، بیان کرد: حقیقت این است که مردم به اندازه کافی نصیحت شده اند. گاز به عنوان یک منبع انرژی اثرگذار در گرمایش خانگی، سوخت صنعتی و هم خوراک صنعتی اهمیت بسیار زیادی در اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: بیشترین مصرف گاز در کشور در مصارف خانگی است و هر چه بتوانیم در این بخش صرفه جویی داشته باشیم می توانیم نیاز انرژی کشور را بهتر و بیشتر تامین کنیم.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha