۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
خودروهای گروه بهمن و کرمان خودرو لنت یدکی ندارند، کمتر ترمز بگیرید!
لنت ترمز ۴۰ درصد گران شد

خودروهای گروه بهمن و کرمان خودرو لنت یدکی ندارند، کمتر ترمز بگیرید!

ورزقانی فعال وفروشنده لنت ترمز با اشاره به افزایش قیمت لنت ترمز، گفت: برای محصولات جدید چینی مانند کی ام سی، دیگنیتی و فیدلیتی در بازار یافتن لنت ترمز بسیار سخت بوده یا وجود ندارد.

بازار؛ گروه خودرو: لنت ترمز یکی از قطعات مصرفی و مهم در بازار لوازم یدکی است که تقلب در آن بسیار زیاد است. بازار لوازم یدکی در سایه نبود نظارت ها مملو از برندهای تقلبی برای قطعاتی است که مصرف بسیار زیادی دارد. اتحادیه لوازم یدکی همواره بیان می کند که برای پیشگیری از عرضه محصولات بی کیفیت به بازار باید وزارت صمت و گمرک نهایت همکاری را با ما داشته باشند. اما با در نظر گرفتن، عدم توجه دولت به بازار لوازم یدکی باید در ماه های پایانی سال منتظر افزایش قطعات تقلبی در بازار باشیم. برای بررسی این موضوع به سراغ مجید ورزقانی فعال بازار لنت ترمز رفتیم.

* باتوجه به اینکه در بازار لوازم یدکی نمی توان قطعات اصلی را از تقلبی تشخیص داد، به نظر شما که سابقه ۲۲ ساله دربازار دارید مشتریان لنت ترمز داخلی خریداری کنند یا خارجی؟
این موضوع بستگی به نوع خودرو و سلیقه مشتریان دارد، در هر دو نوع لنت ترمز های داخلی و خارجی تقلبی و اصلی وجود دارد. در نوع لنت ترمز های داخلی مشتریان باید محصول بسیار قدیمی را انتخاب کنند که از کیفیت و عملکرد مناسب برخوردار است. به عنوان مثال لنت پارس یکی از این لنت های ترمز است. در برندهای خارجی نیز می توان به برند گلد یا هایکیو اشاره داشت که کیفیت بسیار خوبی دارد و مشتریان از عملکرد آن مطمئن هستند.

* شما به دو نوع لنت ترمز وارداتی اشاره کردید، برخی از کارشناسان معتقد هستند؛ برندهای وارداتی لنت ترمز در بازار لوازم یدکی وارداتی نیست، این موضوع صحت دارد؟
خیر، هرچند که تحریم های ظالمانه علیه صنعت خودرو و کشور وجود دارد، لنت های ترمز وارداتی به صورت محدود وارد کشور می شود. البته گاهی نیز شاهد ورود قاچاق این محصول به کشور و بازار لوازم یدکی هستیم. این موضوع را نیز باید ذکر کرد که در برخی از برندها قطعات انباشت شده در انبار به بازار راه می یابد.

خودروهای گروه بهمن و کرمان خودرو لنت یدکی ندارند، کمتر ترمز بگیرید!

از ابتدای سال تا کنون لنت ترمز حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است، باتوجه به رشد دستمزدها و نهاده های تولید ۲۰ درصد رشد قیمت را لنت ترمز تجربه کرده است. به تازگی نیز حدود۲۰ درصد دیگر رشد قیمت داشته است

* قیمت لنت ترمز از ابتدای سال تا کنون باتوجه به رشد مواد اولیه چند درصد افزایش را تجربه کرده است؟
از ابتدای سال تا کنون لنت ترمز حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است. در ابتدای سال باتوجه به رشد دستمزدها و نهاده های تولید ۲۰ درصد رشد قیمت را لنت ترمز تجربه کرده است. به تازگی نیز حدود۲۰ درصد دیگر رشد قیمت داشته است.

* این موضوع چند درصد در کاهش فروش لنت ترمز تاثیر منفی داشته است، قدرت خرید مشتریان در بازار چند درصد کاهش یافته است؟
فروش لنت ترمز باتوجه به افزایش ۴۰ درصدی قیمت لنت ترمز حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است. قدرت خرید مشتریان نسبت به تهیه قطعه فوق ایمنی مانند لنت ترمز هر روز در حال کاهش است. این قطعه مصرفی مانند گذشته بازار بسیار داغی ندارد.

* شما پیشتر اشاره داشتید که لنت پارس یکی از قطعات با کیفیت در بازار است، برخی از رانندگان تاکسی در گفت و گو با «بازار» اظهار داشتند که در زمان استفاده از لنت ترمز پارس، سروصدا اضافی ایجاد می شود، این موضوع به نظر شما چقدر صحت دارد؟
لنت ترمز پارس، محصول مناسبی هست اما مشروط به اینکه نسخه اصلی را تهیه کنند. این که عنوان می شود لنت ترمز برند مذکور صدا می دهد، مربوط به نسخه های تقلبی آن است. در بازار لوازم یدکی افرادی بودند که نسبت به عرضه محصولات تقلبی این برند فعالیت داشتند. اما به تازگی آن ها را دستگیر کردند، سودجویان قطعات تقلبی را با برند و بسته بندی لنت پارس به بازار عرضه می کردند. این شرکت برای همه خودروهای موجود در بازار کشور لنت ترمز تولید کرده است.

برای محصولات جدید چینی مانند کی ام سی، دیگنیتی و فیدلیتی در بازار یافتن لنت ترمز بسیار سخت بوده یا وجود ندارد

* در بازار لوازم یدکی برای کدام خودرو در حال حاضر یافتن لنت ترمز به سختی امکان پذیر است؟
این موضوع بیشتر برای خودروهای چینی رخ می دهد، برای محصولات جدید چینی مانند کی ام سی، دیگنیتی و فیدلیتی در بازار یافتن لنت ترمز بسیار سخت بوده یا وجود ندارد. هرچند شرکت های تولیدی داخل به زودی وارد عرصه تولید این محصولات می شوند، اما در حال حاضر کمبود لنت ترمز برای این خودروها وجود دارد.

* باتوجه به اینکه ترکیه یکی از کشورها رقیب تولید کننده لوازم یدکی برای بازار داخل است، آیا از این کشور لنت ترمز وارد کشور می شود؟
قطعات ترکیه در گذشته نه چندان دور به بازار داخل راه یافته بودند، اما به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور، واردات لوازم یدکی از ترکیه به ایران متوقف شده است. سودجویانی هستند که از این فرصت سو استفاده کرده و قطعات تقلبی با برند و بسته بندی ترکیه وارد بازار می کنند. باید اشاره کرد که افزایش قیمت لنت ترمز در یک هفته گذشته سبب شده که مشتریان در زمان مراجعه به بازار، فقط استعلام قیمت می گیرند. متاسفانه این مشکل می تواند به زودی سبب افزایش قطعات تقلبی در بازار شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha