۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
تخصیص ۲۵۲ میلیون دلار بودجه تقویتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال استرالیا
دولت استرالیا خبر داد؛

تخصیص ۲۵۲ میلیون دلار بودجه تقویتی برای توسعه اقتصاد دیجیتال استرالیا

 دولت استرالیا ۲۵۲.۵ میلیون دلار دیگر برای توسعه ابتکارات بیشتر در زمینه تبدیل این کشور به اقتصاد پیشرو دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ هزینه خواهد کرد.

به گزارش بازار، دولت استرالیا ۲۵۲.۵ میلیون دلار دیگر برای توسعه ابتکارات بیشتر در زمینه تبدیل این کشور به اقتصاد پیشرو دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ هزینه خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری استرالیا هفته گذشته چشم انداز اقتصادی و مالی نیم سال خود را منتشر کرده که بر اساس آن، دولت این بودجه تقویتی را طی چهار سال برای توسعه استراتژی اقتصاد دیجیتال خود هزینه خواهد کرد.

لازم به ذکر است، این کشور پیشتر در ماه مه، ۱.۲ میلیارد دلار برای تبدیل به یک اقتصاد دیجیتال مدرن و پیشرو تا سال ۲۰۳۰ هزینه کرده بود. 

اکنون بر اساس سند منتشر شده امروز، دولت استرالیا مبلغ ۱۶۰.۹ میلیون دلار در یک سیستم هویت دیجیتال برای بهبود دسترسی آنلاین به خدمات و پرداخت های دولتی سرمایه گذاری خواهد کرد. دولت همچنین ۲۷.۱ میلیون دلار به دفتر کمیسر ملی داده‌ها برای بهبود اشتراک‌گذاری و ترویج استفاده بیشتر از داده‌های بخش عمومی اختصاص می‌دهد و این در حالیست که ۲۲.۶ میلیون دلار دیگر به فاز دوم توسعه ابتکار نوآوری ۵G استرالیا تخصیص داده شده است.

دولت همچنین قصد دارد با صنعت و بخش‌های آموزشی در مورد یافتن راهکارهایی برای برطرف کردن نیازهای مربوط به مهارت‌های دیجیتال استرالیا مشورت کرده و ۲.۸ میلیون دلار نیز برای بهبود دامنه وب‌سایت data.gov.au جهت بهبود دسترسی عمومی به داده‌های دولتی تخصیص خواهد داد. 

همچنین یک چارچوب نظارتی مناسب برای پرداخت‌ها و اکوسیستم‌های رمزارزی برای تسهیل کسب‌وکارهایی را که به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد دیجیتال هستند، تخصیص خواهد داد. این امر باعث خواهد شد تا خزانه داری استرالیا نقش رهبری اقتصاد دیجیتال این کشور را عهده دار شود.

استرالیا همچنین قرار است راهکارهای ابداع شده مربوط به «بررسی دستورالعمل‌های آینده برای حق داده‌های مصرف‌کننده» (CDR) را اجرایی کند که اصلاحات قابل توجهی را برای تعمیق عملکرد CDR به منظور افزایش تجربه مصرف‌کننده، رشد اکوسیستم CDR از طریق محصولات نوآورانه جدید، و ترویج بیشتر بین‌المللی ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha