۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
وزارت ارتباطات زیرساخت های اجرای کامل دولت الکترونیک را فراهم کند
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت ارتباطات زیرساخت های اجرای کامل دولت الکترونیک را فراهم کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت لازم به ویژه سرعت اینترنت را برای ورود عموم مردم به عرصه دولت الکترونیک فراهم کند.

به گزارش بازار  سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش سرعت اینترنت همزمان در شرایط فعلی، گفت: کرونا می تواند فرصت ارزشمندی برای کشور در جهت ساماندهی امور و بهبود شرایط باشد به طور مثال آلودگی هوا، مصرف بنزین و ... در چند هفته اخیر کاهش چشمگیری یافت از سوی دیگر بهداشت عمومی و تمایل مردم برای انجام غیر حضوری امور اداری افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه می توان همزمان با شیوع کرونا انجام امور اداری به صورت مجازی و با استفاده از اینترنت را نهادینه کرد اما تحقق این مهم در گروی ایجاد بستر و زیرساخت مناسب اینترنت و اجرای کامل دولت الکترونیک است.

نهادینه شدن استفاده از دولت الکترونیک در گرو بهبود سرعت اینترنت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت لازم به ویژه سرعت اینترنت را برای ورود عموم مردم به عرصه دولت الکترونیک فراهم کند، اظهار کرد: اگر دولت به دنبال استفاده مردم از سامانه‌های غیر حضوری در حوزه آموزش، بهداشت و درمان و ... است، باید سرعت اینترنت را افزایش داده و کیفیت آن را بهبود بخشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه استفاده از سامانه های غیر حضوری را فراهم کند، اضافه کرد: نمی توان از یک سو مردم را به انجام غیرحضوری فعالیت ها دعوت کرد و از سوی دیگر زمینه آن را برای آنها فراهم نکرد.

کد خبر: ۱۲٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha