۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
اجرای طرح کشت قراردادی در ایلام| محصولات کشاورزان خرید تضمینی می شود
مدیرکل تعاون روستایی ایلام:

اجرای طرح کشت قراردادی در ایلام| محصولات کشاورزان خرید تضمینی می شود

ایلام- ناصری، مدیرکل تعاون روستایی ایلام با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی در ایلام در سال جاری، گفت: با این طرح محصولات کشاورزان تضمینی خرید می شود.

محمد ناصر ناصری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به دلیل اینکه کشاورزان استان ممکن است در فصل کاشت توان تامین نهاده ها و سایر اقداماتی از قبیل بیمه و... نداشته باشند، سازمان تعاون روستایی با اجرای طرح کشت قراردادی این مشکل را برای کشاورزان برطرف کرده است.

وی افزود: محدودیتی در اجرای این طرح وجود ندارد و تمامی روستائیان و کشاورزان دارای زمین آبی و دیم می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

ناصری اضافه کرد: تا امروز حدود ۱۱ هزار هکتار کشت قراردادی در استان با کشاورزان استان منعقد شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام بیان داشت: این کشت قراردادی یک انگیزه برای افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی در استان است، چرا که چنانچه تولیدات کشاورزان بیشتر از چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول در اراضی آبی و یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول در اراضی دیم باشد، مشمول دریافت جایزه می شوند.

اجرای طرح روستا بازار در استان ایلام
ناصری ادامه داد: در این طرح با در اختیار قراردادن نهاده های کشاورزی به کشاورز و همچنین خرید تضمینی محصولات، کشاورز تمرکز خود را بر روی تولید گذارد و  می تواند افزایش عملکرد داشته باشد.

وی افزود: طرح روستا بازار نیز برای فروش محصولات و صنایع دستی روستائیان با هدف حذف واسطه ها در استان اجرا شده است.

وی گفت: شبکه تعاونی و روستائیان می توانند محصولات خود را با هماهنگی شبکه تعاونی در این روستا بازارها عرضه کنند، محصول زنبورداران استان, صنایع دستی زنان روستایی و سایر تولیدات کشاورزی در سطح شبکه در محل این روستابازارها مستقیم از تولید به مصرف عرضه می شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha