۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
تربیت نیروی متخصص و ماهر مهمترین نیاز کردستان برای رفع مشکل بیکاری است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان:

تربیت نیروی متخصص و ماهر مهمترین نیاز کردستان برای رفع مشکل بیکاری است

سنندج – مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر مهمترین نیاز استان کردستان برای رفع مشکل بیکاری در این استان به شمار می رود.

سید جمیل احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در حوزه نیروی انسانی، اظهار کرد: خوشبختانه کردستان در زمینه وجود نیروی انسانی مستعد دارای ظرفیت های خوبی است و باید این نیروهای مستعد در زمینه کسب مهارت های مختلف نیز تحت آموزش قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت وجود نیروی انسانی ماهر و کارآمد در جامعه امروز، عنوان کرد: نقش نیروی انسانی ماهر و کارآمد در اقتصاد مانند ستون فقرات در بدن است که می تواند اقتصاد هر کشور را هدایت و متحول نماید .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور با دارا بودن بیش از شش هزار استاندارد آموزشی در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می کند.

وی افزود : بیش از ۴۵درصد از مخاطبین مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور را مهارت آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند که این امر خود موید اهمیت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد جهت ورود به بازار کار است .

احمدی تغییر آموزش های مهارتی از عرضه محوری به تقاضا محوری را یکی از سیایت های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ذکر کرد و افزود: امروزه تمامی واحد های صنعتی و تولیدی با استخراج نیازهای آموزشی نیروی کار خود و اعلام آن به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می کوشند علاوه بر ارتقاء سطح مهارتی نیروهای شاغل در بخش های مختلف تولیدی نسبت به افزایش بهره وری تولید و کیفی سازی محصولات خود اقدام نمایند .

وی وجود استعدادهای برتر مهارتی کشور در سطح استان را یکی از مزیت های اصلی استان کردستان نام برد و گفت: خوشبختانه استان کردستان دارای پتانسل ها و ظرفیت های عظیمی در حوزه نیروی انسانی متخصص و کارآمد به برکت وجود جوانان خود است که نمود عینی آن را می توان موفقیت تیم مهارتی استان کردستان در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت ذکر کرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان یادآور شد: اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم باید پیوست آموزشی واحد های تولیدی و صنعتی را مد نظر قرار داده تا این اداره کل از همان ابتدا نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در آن واحد تولیدی اقدام نماید.

وی اعطای مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و آموزش های دو گانه را از جمله برنامه های اصلی این سازمان  در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآمد و ماهر مورد نیاز واحد های تولیدی و صنعتی برشمرد و گفت: این اداره کل آمادگی کامل دارد تا با همکاری و تعامل با سایر دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد اقدام نماید.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha