۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
جبران کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی با فراهم آوردن زمینه اسکان کارگران
‌معاون وزیر صمت مطرح کرد

جبران کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی با فراهم آوردن زمینه اسکان کارگران

‌معاون وزیر صمت گفت: در بین ۸۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره برداری در کشور، برخی از شهرک‌های بزرگ در تهران، آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و ... با کمبود کارگر مواجه هستند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی رسولیان روز دوشنبه با بیان این مطلب در نشست مشترک با معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که فراهم آوردن زمینه اسکان و آرامش کارگران، کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی را جبران خواهد کرد، افزود: باید شرایط، تسهیلات و مشوق‌های لازم تعریف و برنامه‌ریزی شود تا کارفرما و صنعتگر برای حفظ نیروی کار خود متقاضی ایجاد مسکن برای کارگران باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قریب یک میلیون نفر در بیش از ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشتغال دارند که با توجه به این حجم و گستردگی، تأمین مسکن و آسایش آن‌ها از طریق کاهش هزینه رفت و آمد و ترافیک برای ما امری مهم تلقی می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ محور با ۵۵ شهرک صنعتی در کشور شناسایی شده است که با توجه به اشتغال حدود ۳۶۵ هزار نفر در این شهرک‌ها، ۲۲۰ هزار واحد مسکونی برای سکونت آن‌ها مورد نیاز است.

رسولیان یادآور شد: همچنین بالغ بر ۵۵ هزار نفر در محور صنعتی تهران ـ ایوانکی شناسایی شده‌اند که تا کنون تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ نفر آن‌ها برای استقرار و سکونت در شهر جدید ایوانکی اعلام آمادگی نموده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهرهای جدید، فرصت مناسبی را برای هر دو بخش در جذب نیروی انسانی برای واحدهای صنعتی و ارتقاء شهرهای جدید فراهم نماید.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha