۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
بازار ۸.۵ میلیارد دلاری ادویه خشک تا ۲۰۳۱| روی فلفل خشک سرمایه گذاری کنید
سهم ۴۵ درصدی آسیا از بازار جهانی

بازار ۸.۵ میلیارد دلاری ادویه خشک تا ۲۰۳۱| روی فلفل خشک سرمایه گذاری کنید

در حالی که پیش بینی میشود ارزش بازار جهانی ادویه خشک تا ۲۰۳۱ از مرز ۸ و نیم میلیارد دلار عبور کند، ۴۵ درصد از این بازار در اختیار تامین کنندگان آسیایی است.

بازار؛ گروه کشاورزی: ادویه و گیاهان خشکی همچون فلفل، پاپریکا، میخک، زیره سبز و سیاه، پونه کوهی، آویشن، دارچین و غیره بازار جهانی پویا و پررونقی دارد. به طوری که داده‌های  منتشر شده نشان می‌دهد که فروش جهانی ادویه‌های خشک از ۵.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ فراتر رفته است.

کارشناسان جهانی همچنین می گویند: انتظار می رود صنعت ادویه خشک از ۸.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۱ فراتر رود. به عبارت دیگر پیش بینی می شود بازار ادویه و گیاهان خشک در یک دوره ده ساله یعنی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه به طور متوسط ۴.۶ درصد رشد کند.

گزارشات جهانی نشان می دهد بین سالهای  ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ فروش جهانی ادویه های خشک سالانه ۴ درصد رشد کرده است

رشد ۴ درصدی بازار جهانی ادویه خشک از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰
گزارشات جهانی همچنین می گوید: بین سالهای  ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ فروش جهانی ادویه های خشک سالانه ۴ درصد رشد کرده است. با این وجود به گفته کارشناسان، با شیوع همه گیری COVID-۱۹  مصرف درجات مختلف گیاهان خشک و ادویه جات چند برابر افزایش یافته است. از سوی دیگر  مصرف ادویه ترشی جات از جمله سیر و  ریحان به طور قابل توجهی افزایش یافته است، زیرا این ادویه ها به عنوان تقویت کننده های بالقوه ایمنی در نظر گرفته می شوند.

سهم ۴۵ درصدی کشورهای آسیایی از بازار جهانی ادویه خشک
داده های آماری منتشر شده نشان می دهد: سهم کشورهای تامین کننده آسیایی در این بازار ۴۵ درصد است.

این داده ها همچنین نشان می دهد: آمریکای شمالی بیش از ۲۵ درصد از سهم بازار ادویه های خشک را در اختیار داشته باشد.

از سوی دیگر بر اساس گزارشات منتشر شده: بازار ادویه های خشک در اروپا تحت تاثیر موج مهاجران قرار گرفته است و غذاها و مواد اولیه مخصوص به خود را به این قاره می آورند. بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان، بریتانیا و اسپانیا دارای درصد بالایی از جمعیت مهاجر هستند که منجر به گنجاندن تعدادی از ادویه ها و گیاهان در غذای اصلی شده است.

کارشناسان می گویند: این احتمالاً فرصت هایی را برای تولیدکنندگان ادویه خشک در منطقه ایجاد می کند. علاوه بر رشد ناشی از دلایل مالی، تقاضا برای ادویه های خشک نیز احتمالاً به دلیل ایجاد تحول در طعم افزایش می یابد.

گزارشات نشان می دهد: بسیاری از مصرف کنندگان در کشورهای اروپایی، به دنبال آزمایش غذاهای جدید هستند و در کنار تقاضا برای سایر مواد، بازیگران بازار ادویه های خشک نیز احتمالاً به این دلیل سود خواهند برد. بنابراین، انتظار می رود اروپا در دوره شاخص فروش ۲۰ درصد از سهم بازار ادویه های خشک را در اختیار داشته باشد.

پیش بینی می شود بیشترین تقاضا در بازارهای جهانی برای فلفل خشک باشد و از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه ۵ درصد رشد کند

سریع ترین افزایش تقاضا در بازارهای جهانی برای فلفل خشک رقم می خورد
دادهای آماری می گوید: انتظار می رود تقاضا برای فلفل خشک سریع‌ترین افزایش در بازارهای جهانی داشته باشد و از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه ۵درصد رشد کند.

از سوی دیگر پیش بینی می شود: با افزایش روند تمایل به مصرف محصولات ارگانیک، تا ده سال آینده ادویه های خشک طبیعی ارگانیک بیش از ۴۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهند.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha