۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
اعتبارات طرح های ملی ۳۰ درصد کاهش یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی:

اعتبارات طرح های ملی ۳۰ درصد کاهش یافت

مشهد- رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی از کاهش ۳۰درصدی اعتبارات طرح های ملی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار رضا جمشیدی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۹۳۲ میلیارد تومان مجموع اعتبارات طرح های ملی و ملی شده در سال آینده خواهد بود که این مبلغ در استان خراسان رضوی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد بودجه و شکل ظاهری و محتوایی بودجه در سال ۱۴۰۱ تغییرات اساسی کرده است،عنوان کرد:تغییر ریل بودجه‌ریزی در سال آینده به این معنی خواهد بود که دولت از بودجه به‌عنوان یک اهرم و ابزار استفاده خواهد کرد.

جمشیدی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱اظهار داشت: رویکرد بودجه در سال ۱۴۰۱ معطوف به رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری تولید و اشتغال است بر اساس عدالت محوری و از طرفی به دنبال ثبات اقتصادی و ارتقای کیفیت بودجه‌ریزی خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبار ۴۶۳۳ میلیارد تومانی استان خراسان در سال جاری عنوان کرد: ۲۰۸۷ میلیارد تومان یعنی ۴۵ درصد در ۹ ماهه سال جاری به استان تخصیص پیداکرده است  که از این مبلغ ۱۳۲۷ میلیارد تومان اعتبارات جاری و ۳۳۰۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان است که درمجموع ۴۱ درصد از این اعتبارات تخصیص پیداکرده است.

تخصیص بر اساس توسعه‌
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی با اشاره به اینکه منطق توزیع اعتبارات بین شهرستان‌ها و استان‌ها بر اساس شاخص‌های توسعه‌یافتگی خواهد بود افزود: متأسفانه در ارتباط با مشهد بالاترین سهم بودجه‌ریزی تاکنون اتفاق افتاده بیشتر از ۲۴ درصد نبوده است.

وی با اشاره به اینکه اولین بار هدف‌گذاری رشد اقتصادی در کشور معطوف به استان‌ها و حتی شهرستان‌ها مشخص و معین‌شده است،افزود: این رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ با توجه به آمایش سرزمین و دادن اختیارات به استان‌ها هدف‌گذاری شده است.

جمشیدی اظهار داشت: هدف‌گذاری رشد ۲/۷ درصدی برای خراسان رضوی به‌عنوان حداقل تکلیف استان با توجه به منابع و اعتبارات در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه رشد اقتصادی در کشور تاکنون متولی نداشته است،عنوان کرد: سازمان برنامه‌وبودجه در حال حاضر این مسئولیت را برعهده‌گرفته است و پیش‌بینی‌هایی که تا این لحظه شده این است که چاره‌ای جز این رشد اقتصادی برای افزایش وضعیت معیشتی خانوارها نداریم و عزم دولت برای رسیدن به رشد ۸ درصدی یکی از الزامات برای کمک بهبود وضعیت معیشتی خانوارها خواهد بود.

پاسخ‌گویی بودجه‌ای
وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به رشد ۷.۲ درصدی در استان  ۸۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است تا استان دغدغه منابع مالی نداشته باشد،عنوان کرد: یکی از ردیف‌های بودجه در سال ۱۴۰۱ بحث پاسخگو بودن است یعنی هر استان و شخص استاندار و سازمان برنامه‌وبودجه با توجه به اعتبارات در نظر گرفته‌شده باید پاسخگو باشند.

جمشیدی با اشاره به شفاف شدن کل بودجه استان خراسان رضوی برای اولین بار عنوان کرد: ۴۲ هزار میلیارد تومان برای رشد اقتصادی ۷.۲ دهم درصدی در سال ۱۴۰۱ برای پروژه‌های جاری ملی عمرانی و استانی در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی در خصوص وضعیت اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: استان خراسان رضوی در سال  ۱۴۰۱ باید ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد که  از این مبلغ ۱۴ هزار میلیارد درآمدهای مالیاتی، ۱۰۰۰میلیارد سایر درآمدها و ۱۲۰۰ میلیارد از طریق فروش دارایی‌ها باید درامد داشته باشد.

 وی با اشاره به اعتبارات جاری  ۳۸ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ استان عنوان کرد:کل اعتبارات بودجه عمرانی در نظر گرفته‌شده برای استان در سال آینده ۳۱۰۶ میلیارد تومان خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۵٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha