۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
انواع کاربرد شیشه سکوریت و نقش آن در زیباسازی و معماری ساختمان ها

انواع کاربرد شیشه سکوریت و نقش آن در زیباسازی و معماری ساختمان ها

در گذشته از شیشه برای ساخت انواع پنجره، درب، ظروف شیشه ای و آینه استفاده می کردند. حتی اغلب برای ساخت پنجره ها از شیشه های رنگی جهت جلوه ی بهتر بهره می بردند.

به گزارش بازار، در گذشته از شیشه برای ساخت انواع پنجره، درب، ظروف شیشه ای و آینه استفاده می کردند. حتی اغلب برای ساخت پنجره ها از شیشه های رنگی جهت جلوه ی بهتر بهره می بردند. امروزه متریال شیشه به عنوان یک عضو جدا ناپذیر در صنعت ساختمان تبدیل شده است. با ظهور انواع شیشه های سکوریت، شیشه های لمینت، شیشه های رنگی و لاکوبل کار برای طراحان داخلی راحت تر شده است و آنها می توانند از انواع شیشه در قسمت های مختلف ساختمان بهره مند شوند. استفاده از شیشه در حمام های شیشه ای، نرده های شیشه ای، درب شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، دیوارپوش شیشه ای و سقف و کف شیشه ای تنها نمونه هایی از استفاده از شیشه در صنعت ساختمان سازی می باشد. در ادامه به بررسی دقیق تری از چند نمونه ی پرکاربرد شیشه سکوریت که نقش به سزایی در زیباسازی منازل و ساختمان ها دارند می پردازیم.

ساخت حمام های شیشه ای

در بسیاری از خانه های بزرگ و لاکچری اتاقی به نام اتاق مستر وجود دارد که بزرگترین اتاق خانه می باشد و دیزاین آن با سایر اتاق ها متفاوت می باشد ...اتاق مستر دارای ویژگی هایی می باشد که نسبت به سایر اتاق ها متمایز است همچون دارا بودن حمام مستر که درون اتاق است. طراحان دکوراسیون برای هرچه بهتر شدن این فضا از حمام شیشه ای جهت زیبایی سرویس های بهداشتی استفاده می کنند. برای اینکه فضای حمام از سرویس بهداشتی تفکیک شود بهترین گزینه استفاده از حمام های شیشه ای می باشد چرا که این پارتیشن بندی شیشه ای باعث می شود تا نقاط دیگر خیس و کثیف نشود و همچنین متریال شیشه در برابر رطوبت مقاوم است و خراب نمی شود به همین دلیل به علت ماندگاری بالا می توان از آن به مدت طولانی بهره مند شد.  حمام های شیشه ای به دو صورت فریم دار و فریم لس طراحی و اجرا می شوند البته نوع فریم لس از طرفداران بیشتری برخوردار می باشد و قیمت بالاتری نیز دارد.

تمام یراق آلات استفاده شده برای شیشه حمام از جنس استیل ضد زنگ می باشد و باید از کیفیت مرغوبی برخوردار باشند چرا که در تماس مستقیم با آب و رطوبت بخار هستند.  استفاده از حمام های شیشه ای محدود به خانه های بزرگ و لاکچری که دارای اتاق مستر هستند نمی باشد بلکه با کوچکتر شدن فضای منازل در آپارتمان ها بسیاری از طراحان، حمام و سرویس بهداشتی را با یکدیگر ادغام کرده اند و جهت تفکیک محل دوش گرفتن از سایر نقاط از کابین دوش های شیشه ای استفاده می کنند. کابین دوش های شیشه ای مانع از پاشش آب به سایر نقاط می شوند و بعد از هربار حمام کردن دیگر نیازی به تمیز کردن کل فضای سرویس بهداشتی نمی باشد.

درب کابین دوش های شیشه ای را می توان به صورت ریلی و لولایی طراحی کرد، هرچند درب کشویی به علت اشغال فضای کم محبوبیت بیشتری دارد ولی در برخی حمام ها که عمق زیاد و عرض کمی دارند نمی توان درب شیشه ای ریلی را اجرا کرد و باید از درب های شیشه ای لولایی برای این کار استفاده کرد. شرکت درتیس یکی از بهترین شرکت های تولید کننده ی محصولات شیشه ای می باشد، شما می توانید با مراجعه به سایت doortis.ir از نمونه کارهای اجرا شده در این زمینه دیدن فرمایید و جهت دریافت مشاوره و لیست قیمت با کارشناسان درتیس در ارتباط باشید.

حمام شیشه ای

انواع نرده شیشه ای

یکی دیگر از پرکاربردترین مصارف شیشه سکوریت استفاده از آن در نرده شیشه ای بالکن می باشد. نرده شیشه ای حفاظی است از جنس شیشه که در بالکن، تراس، روف گاردن، راه پله و دور استخر نصب می شود. در واقع هر فضایی که نیاز به حفاظ داشته باشد می توان از نرده شیشه ای برای آن استفاده کرد. یکی از این فضا ها بالکن ها می باشد. بالکن فضایی رو به نمای خارجی ساختمان دارد و در ارتفاع هست بنابراین برای حفظ ایمنی افراد  نیاز به یک حفاظ دارد. در گذشته از حفاظ های سنگی و یا آهنی برای این کار استفاده می شد که هرکدام مشکلات خاص خود را داشتند  اما امروزه به دلیل اهمیتی که به زیبایی و نمای ظاهری ساختمان ها می دهند استفاده از نرده های شیشه ای برای بالکن به شدت رواج یافته است.

نرده ای شیشه ای علاوه بر زیبایی به شدت مستحکم هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار و همچنین تغییرات دمایی دارند. از مزایای نرده شیشه ای می توان به عبور نور و نظافت آسان آن اشاره کرد. همچنین اگر نرده های شیشه ای به روش اصولی و صحیح نصب شوند علاوه بر استحکام، طول عمر بالایی نیز خواهند داشت و تا سالیان سال بدون نیاز به بازسازی و هزینه ی تعمیرات و نگهداری پابرجا خواهند بود. نرده های شیشه ای اغلب به شکل یکپارچه نصب می شوند و این خاصیت باعث شده تا دیگر سر کودکان در بین نرده گیر نکند و یا احتمال سقوط حیوانات خانگی وجود نداشته باشد.

از انواع نرده شیشه ای می توان به نوع دفنی، فیکس پوینت، اسپیگوت و اکسپوز اشاره کرد. نامگذاری نرده های شیشه ای با توجه به نحوه ی نصب و نوع پایه هایی است که برای آن به کار برده می شود مثلا در نوع دفنی از پروفیل های یو شکلی استفاده می شود که درون زمین دفن می شوند و شیشه های سکوریت و یا لمینت درون این پروفیل ها قرار می گیرند به همین دلیل این نوع نرده شیشه ای حتما باید قبل از سنگ کاری ساختمان اجرا شوند.

نرده شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای بین کابینتی

استفاده از دیوارپوش شیشه ای کاربرد دیگری از شیشه های سکوریت می باشد که در منازل، اداره ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. دیوار پوش های شیشه ای را می توان جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذ دیواری دانست چرا که خراب نمی شوند و ماندگاری بالایی دارند به همین دلیل برای اماکنی که دارای تردد بالایی هستند و احتمال خراب و کثیف شدن دیوارها می باشد می تواند گزینه ی خیلی خوبی باشد چرا که این شیشه های دیوار پوش ماندگاری بالایی دارند و تنها با یک دستمال نم دار مثل روز اول می شوند. از دیوارپوش های شیشه ای هم می توان بر روی دیوارها جهت دکوراتیو کردن در منازل و یا به طور کاربردی تر در شرکت ها و اداره ها استفاده کرد. در بسیاری از شرکت ها جهت برندینگ خود از دیوارپوش های شیشه ای همرنگ با رنگ سازمانی خود استفاده می کنند و برخی برند تجاری خود را نیز بر روی آنها حک می کنند.

دیوارپوش های شیشه ای علاوه بر اینکه در منازل می تواند حالت تزئینی و جنبه ی زیبایی ظاهری داشته باشد می تواند بین دو ردیف کابینت بالا و پایین در آشپزخانه ها نیز نصب شود. دیوارپوش بین کابینتی را می توان جایگزین سرامیک در آشپزخانه کرد این کار چند مزیت دارد اول اینکه این پوشش بسیار مدرن و زیبا می باشد دوم اینکه ماندگاری بالایی دارد و قدیمی نمی شود و سوم اینکه به راحتی تمیز می شود و در محیطی همچون آشپزخانه که مدام پخت و پز صورت می گیرد و کثیف می شود، نظافت را بسیار راحت کرده است. مزیت دیگری که این شیشه های دیوار پوش دارد استفاده از شیشه های رنگی و لاکوبل می باشد شما می توانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و دیوارپوش بین کابینتی را با رنگ کابینت های آشپزخانه هماهنگ کنید.

دیوارپوش شیشه ای

شرکت درتیس از برترین شرکتها در حوزه ی تولید محصولات شیشه ای است. درتیس با اجرای پروژه های خاص و سفارشی در سراسرکشور عزیزمان توانسته است اعتماد کافرمایان را به خوبی جلب کند، بدین ترتیب با تکیه بر اعتماد شما و همت مهندسن جوان و حذف واسطه ها توانسته تا بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در کمترین زمان به کارفرمایان ارائه دهد، تا رضایت شما عزیزان را جلب نماید. این یک شعار نیست بلکه هدف ما در این مجموعه ی وزین می باشد

راه های ارتباطی با درتیس

۳۴ ۳۰ ۱۱ ۴۴ ۰۲۱

۹۵۹ ۵۷۰ ۴۴ ۰۲۱

۵۶۲ ۵۷۲ ۱ ۰۹۱۲

منبع : doortis.ir

کد خبر: ۱۲۴٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      با سلام . رنگ یراق آلاتی که در حمام های شیشه ای استفاده می شود را می توان طبق سلیقه انتخاب کرد؟
      • بهرام IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
        0 0
        رنگ دیوارپوش ها ثابت می مونه؟؟
    • محمد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      دیوارپوش های شیشه ای پشت دیوار رو نشون میده یا نمیده؟
    • حامد IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      ضخامت شیشه هایی که برای نرده شیشه ای استفاده میشه حداقل باید چقدر باشه؟؟
    • وحید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      حما شیشه ای حتما باید در داشته باشه؟؟