۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
عدم شناسایی به موقع جرم چالش جدی حوزه حفاظت از اراضی کشور است
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور:

عدم شناسایی به موقع جرم چالش جدی حوزه حفاظت از اراضی کشور است

همدان - حسن آبادی، فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور گفت: عدم شناسایی به موقع جرم از چالش های حوزه حفاظت از اراضی کشور است که در این زمینه سامانه 131 در شفاف سازی و مبارزه با فساد نقش ایفا می کند.

ابراهیم حسن آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همدان در تعیین تکلیف اخبار به موقع، عملکرد مثبتی داشته است؛ عنوان کرد: در حوزه زمین به جنگ مافیای زمین خواری می رویم و برای نیل به این هدف فرماندهان یگان حفاظت اراضی، علاوه بر حفظ وضعیت باید عملکرد خود را ارتقا دهند.

وی عنوان کرد: نگاه این دولت به مسائل، به سمت دولت الکترونیک و هوشمند است و در این راستا استفاده از ظرفیت سامانه 131 در شفاف سازی و مبارزه با فساد می تواند بسیار موثر باشد.

حسن آبادی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در استان همدان یک هزار و 70 گزارش ثبت شده که در این میان حدود 20 درصد مربوط به گزارشات مردمی بوده است؛ گفت: همچنین این اخبار پنج درصد از اخبار کشوری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور  یادآور شد: یکی از چالش های حوزه حفاظت از اراضی عدم شناسایی به موقع جرم است که با استفاده از سامانه 131 می توان به موقع به موضوع ورود و پیش از پیشرفت کار و تغییرکاربری غیرمجاز جلوگیری کرد.

حسن آبادی ادامه داد: در بحث تبصره دو ماده 10، با توجه به اهمیت موضوع حفظ کاربری و نقش آن در تامین امنیت غذایی، بر اساس قانون می توان بدون تفهیم اتهام قلع و قمع بنا را صورت داد که در استان همدان مطابق با این قانون 15 درصد از موارد ارجاعی به سامانه 131 منجر به قلع و قمع شده است.
 

کد خبر: ۱۲۴٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha