۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
هدف‌گذاری ۳۲ برنامه عملیاتی گردشگری اردبیل برای تحقق «جهش تولید»
استاندار اردبیل خبر داد:

هدف‌گذاری ۳۲ برنامه عملیاتی گردشگری اردبیل برای تحقق «جهش تولید»

اردبیل - استاندار اردبیل از هدف گذاری۳۲ برنامه عملیاتی گردشگری برای تحقق جهش تولید در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی برنامه های جهش تولید در بخش گردشگری استان در محل استانداری اردبیل با اشاره به هدف گذاری۳۲ برنامه عملیاتی گردشگری برای تحقق جهش تولید در  سال ۹۹ اظهار کرد: این برنامه ها بصورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هدف گذاری شده و تا ۱۴۰۰ عملیاتی می شوند.

استاندار اردبیل به اجرای۲۰پروژه جاذب گردشگر در سطح استان اشاره کرد و گفت: زمین مورد نیاز این پروژه ها توسط اداره کل منابع طبیعی مشخص شده و بخش خصوصی با در نظر گرفتن الویت میراث فرهنگی که جاذب گردشگر است در این محل ها سرمایه گذاری می کنند و از سوی دولت حمایت می شوند

برای تحقق جهش تولید سرمایه گذاران باید وارد عرصه شوند

بهنام جو گفت: شعار جهش تولید وقتی به معنای واقعی تحقق پیدا می کند که سرمایه گذاران به عنوان بخش اصلی این شعار وارد عرصه شوند.

وی افزود: سرمایه گذاران می توانند با فدارکاری در تحقق شعار سال گام اساسی را بردارند و این افراد در توسعه صنعت، گردشگری و کشاورزی نقش اساسی را ایفا می کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سرمایه گذاران در اخذ مجوز نباید با مشکل اداری برخورد کنند گفت: روال اداری و کاهش بروکراسی اخذ مجوز که در سال های گذشته بخش مهم آن اصلاح شده است در سال جاری نیز ادامه دار خواهد بود.

تاثیر کرونا بر بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی

بهنام جو افزود: با اعلام سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، به همه دستگاه های اجرایی برای ارایه سریع برنامه های خود برای تحقق این شعار ابلاغ کردیم تا برنامه های تدوین شده در کمیته های مربوطه بررسی و در نهایت در جلسات اقتصاد مقاومتی مصوب شود.

رییس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: ارزش افزوده، سرمایه گذاری، صادرات و بخش اشتغال، ۴ شاخصه مهمی هستند که باید برای تحقق شعار جهش تولید در ابتدای کار هدف گذاری اساسی شوند.

بهنام جو با بیان اینکه ویروس کرونا تاثیر بسیاری در بخش های مختلف تولید، صنعت، گردشگری و کشاورزی گذاشته است افزود: در سال های گذشته ما گردشگر را دعوت می کردیم که از جاذبه ها و امکانات استان ما استفاده کند امسال فراخوان زدیم که نباید کسی به عنوان مسافر و گردشگر وارد استان شود.

  احداث هتل ۵ ستاره از اهداف جهش تولید

وی احداث هتل های پنج ستاره را ازاهداف جهش تولید در حوزه گردشگری بر شمرد و تصریح کرد: در شهرستان ها و مرکز استان هتل های پنج ستاره با سرمایه گذاری بخش خصوصی در آینده نزدیک آغاز می شود و همچنین ادامه اجرای پروژه های زمستانی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی حفظ وضعیت موجود در توسعه تولید را متذکر شد و افزود: خوشبختانه تولید در کارخانه ها انجام می شود.

بهنام جو حفظ وضعیت موجود در توسعه تولید را متذکر شد و افزود: خوشبختانه تولید در کارخانه ها انجام می شود اما در عرضه محصولات به جهت شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شده اند و باید این بخش حمایت شوند.

پایاب سد خداآفرین سال ۹۹ به اتمام می رسد

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل زیرساخت های خوبی دارد گفت:در بخش های مهم صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات کارهای خوبی انجام شده و بعد از ریشه کن شدن ویروس کرونا می تواند برای استان درآمد قابل توجهی داشته باشد.

استاندار اردبیل سال۹۹ را سال پایان پایاب سدخداآفرین دانست و افزود: با واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین بیش از ۷۰۰هزار تن به محصولات کشاورزی استان افزوده شده و اشتغال قابل توجه در منطقه ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: با تولید کامیون در کارخانه حدید مبتکران مشکین شهر و تحویل آن به بازار این استان صاحب برند تولید کامیون در سطح ملی می شود.

بهنام جو ادامه داد: با توجه به وقفه بوجود آمده در کارهای عمرانی و صنعتی و گردشکری به جهت ویروس کرونا پیش بینی می شود اقدامات گردشگری در پایان سال و برای نوروز ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

کد خبر: ۱۲٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha