۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
برگزاری نشست‌های تأمین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

برگزاری نشست‌های تأمین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن

اصغری مهرآبادی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز دومین سلسله از نشست‌هایی با موضوع تأمین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سازمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه به روزرسانی سامانه بانک زمین اولین بند از برنامه دهگانه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است افزود: در این سلسله نشست‌ها اقدامات انجام شده در راستای پاسخگویی به بخشنامه‌های ارسالی مرتبط با تکمیل بانک زمین بررسی و روند اقدامات هر استان به تفکیک پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در هر استان به تفکیک مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح اقدام ملی که در استان‌ها آغاز شده نیز مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توضیح اینکه بانک زمین و مسکن پیش از این هم در سازمان ملی زمین و مسکن فعال بوده است توضیح داد: با شروع دولت سیزدهم و پس از اعلام برنامه‌های ۱۰ گانه وزارت راه و شهرسازی جهت تسهیل اجرای قانون جهش تولید مسکن مقرر شد که بانک زمین به یک سامانه فراسازمانی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: بررسی اقدامات انجام شده براساس تکالیف قانون جهش تولید مسکن، اخذ اسناد تک برگ، تحویل اراضی ملی از وزارت جهاد کشاورزی، تغییر کاربری اراضی، استرداد اراضی موضوع قراردادهای مهلت سپری شده و اخذ اسناد اراضی سایر دستگاه‌های دولتی از دیگر مواردی است که در این نشست‌ها به آنها پرداخته خواهد شد.

گفتنی است نشست‌های تأمین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۲۷ آذر تا هفتم دی‌ماه با حضور مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به نوبت در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha