۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
ذخایر ارز و طلای روسیه از ۶۲۲ میلیارد دلار گذشت

ذخایر ارز و طلای روسیه از ۶۲۲ میلیارد دلار گذشت

بر اساس داده های اعلام شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارز و طلای این کشور در هفته منتهی به ۱۰ دسامبر به میزان ۲.۷ میلیارد دلار افزایش یافت و مجموع این دارایی ها به ۶۲۲.۸ میلیارد دلار رسید.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، بر اساس داده های اعلام شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارز و طلای این کشور در هفته منتهی به ۱۰ دسامبر به میزان ۲.۷ میلیارد دلار افزایش یافت و مجموع این دارایی ها به ۶۲۲.۸ میلیارد دلار رسید.

این سازمان تنظیم کننده مقررات بانکی روسیه اعلام کرد که آخرین رشد ذخایر ارز و طلا در بحبوحه خریدهای برنامه ریزی شده ارزهای خارجی و ارزیابی مجدد مثبت بازار رخ داده است.

در سال ۲۰۲۰، ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه شاهد رشد قابل توجه ۷.۵ درصدی بود و در مجموع به ۵۹۵.۸ میلیارد دلار رسید. بر اساس این گزارش، طی ماه گذشته، این سپرده‌ها به رکورد ۶۲۶.۳ میلیارد دلار رسید که رشد هفتگی ۴.۱ میلیارد دلاری را نشان می دهد.

بانک مرکزی روسیه پس از کاهش ۳۵۶ میلیارد دلاری ذخایر در سال ۲۰۱۵، طی شش سال گذشته توانسته است ذخایر خود را دو برابر کند. دولت این کشور مجبور شد حدود ۲۵۰ میلیارد دلار برای نجات اقتصاد در طول بحران قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ هزینه کند.

بانک مرکزی روسیه به طور مداوم تنوع ذخایر بین المللی این کشور را کاهش داده و سهم خود را از دلار آمریکا به نفع طلا و سایر ارزها کاهش داده است.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha