۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
۲۳ هزار نفر بیکار در استان ایلام وجود دارد
استاندار ایلام:

۲۳ هزار نفر بیکار در استان ایلام وجود دارد

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه حل مسئله اشتغال اولویت مسئولان باشد، گفت: ۲۳ هزار نفر بیکار در استان وجود دارد.

به گزارش بازار، حسن بهرام نیا صبح دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان ایلام در محل استانداری ایلام افزود: بانک ها پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی را منوط به رهن گذاردن سند زمین زراعی می کنند که این موضوع باعث می شود بسیاری از متقاضیان، از دریافت این تسهیلات صرف نظر کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات ما در استان بدون فرآوری است و زنجیره ی ارزش در آن ها لحاظ نمی شود، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی ارزش افزوده ای که میتوان ایجاد کرد، در بسته بندی محصولات است.

استاندار ایلام ادامه داد: بانک ها باید توجه کنند تا تسهیلاتی که ارائه می شود به سمت صنایع تبدیلی سوق یابد؛ به عنوان مثال در معادن و یا کشاورزی، فراوری و بسته بندی محصولات را دردستور کار قرار دهیم زیرا ارزش افزوده این تولیدات در فرآوری و یا در بسته بندی محصولات آنان است.

بهرام‌نیا گفت: به دنبال آغاز یک حرکت مناسب برای ایجاد اشتغال و کاهش تعداد بیکاران هستیم زیرا زیبنده استان نیست که حدود ۲۳ هزار نفر بیکار داشته باشد.

وی بیان کرد: باید با هماهنگی لازم بین همه دستگاه‌های اجرایی، این جمعیت بیکار را بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم و هر کدام برای بخشی از این بیکاران، شغل ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha