۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
ضرورت افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در محصولات زراعی
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

ضرورت افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در محصولات زراعی

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در محصولات زراعی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در هشتاد و هفتمین جلسه کمیته فنی گندم، میزان مصرف کودهای فسفاته و پتاسه را کمتر از میزان توصیه شده عنوان کرد و افزود: باید تمام مدیران، کارشناسان و محققان حداکثر سعی و تلاش خود را برای افزایش مصرف این کودها و بهینه کردن مصرف کودهای شیمیایی در محصولات زراعی انجام دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به تلاش انجام شده و تأمین کودهای فسفاته و پتاسه و ارسال بخشنامه و دستورالعمل‌های فنی مورد نیاز، سازمان های جهاد کشاورزی نسبت به توزیع و مصرف بهینه کودهای شیمیایی اقدام کنند.

در این جلسه، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص وضعیت تامین کودهای پتاسه، شمس اله ملازاده مشاور معاون وزیر در زمینه اهمیت مصرف کود پتاسه و همچنین دکتر مرشدی محقق موسسه تحقیقات خاک و آب در خصوص دستورالعمل میزان و روش های مصرف کود پتاسه گزارشی ارائه کردند.

در پایان نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، محققان و اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در خصوص مصرف کود پتاسه را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

یادآور می شود، این جلسه با حضور سرپرست مجری طرح گندم و مدیران کل، کارشناسان و روسای گروه های تخصصی معاونت امور زراعت، مشاور معاون وزیر در امور تغذیه، محققان موسسه تحقیقات خاک و آب و روسای سازمان، معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت جهاد کشاورزی، مدیران شرکت خدمات حمایتی، روسای مراکز تحقیقات جهاد کشاوری و محققین بخش خاک و آب استان‌ها به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha