۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
پساب فاضلاب سمنان برای صنعت و آبیاری فضای سبز شهری استفاده می‌شود
سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان:

پساب فاضلاب سمنان برای صنعت و آبیاری فضای سبز شهری استفاده می‌شود

سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: با اجرا و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان، می‌توان از خروجی آن برای تامین آب مورد نیاز صنعت و فضای سبز بهره برد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد حمیدی در نشست بررسی مسائل فاضلاب سمنان بیان کرد:  با اجرا و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان، می توان از خروجی آن برای تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و همچنین آب مورد نیاز مدیریت فضای سبز شهری شهرداری سمنان بهره برد.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی جدی شهرداری و شورای شهر سمنان در خصوص ادامه و به اتمام رساندن پروژه تصفیه خانه پساب شهر سمنان، شهرداری باید در آینده و فرارسیدن فصل گرما، پیش بینی‌های لازم را برای مدیریت بوی تصفیه خانه در دستور کار قرار دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان  ادامه داد: جبران عقب ماندگی زمانبندی اجرای پروژه نیز باید برای تسریع در امور و سرعت بخشیدن به روند اجرایی عملیات، از سوی شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

حمیدی گفت: ۷۰ کیلومتر از اجرای شبکه فاضلاب شهری سمنان باقیمانده که ضرورت دارد شهرداری در این حوزه اقدامات را تسریع بخشیده و با اتصال انشعابات فاضلاب خانگی به شبکه شهری، از این ظرفیت برای بازتولید آب استفاده مطلوب کند.

وی با بیان اینکه در واگذاری آب خروجی، شهرک صنعتی باید در اولویت استفاده قرار بگیرد تا بخشی از آب مورد نیاز صنعت تامین شود، ابراز کرد:  از ظرفیت های ملی و استانی برای مساعدت به شهرداری در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلا شهر سمنان و ارتقاء خروجی آب به منظور استفاده در بخش صنعت و مدیریت فضای سبز شهری که نهایتا باعث ارتقاء شاخص های صنعتی و اقتصادی خواهد شد، استفاده خواهیم کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه استفاده از بازتولید پساب شهر سمنان، امری بسیار حائز اهمیت است که در آینده به مساله ای ضروری و ارزشمند تبدیل خواهد شد و نیاز است از امروز توجه جدی به آن صورت گیرد، بیان کرد:  حمایت قاطعانه دستگاه نظارتی از شهرداری در راستای اجرای هرچه سریعتر پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان در راستای بازتولید آب نیز امری بسیار ارزشمند است.

حمیدی در خاتمه افزود: با اجرا و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان، می‌توان از خروجی آن برای تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و همچنین آب مورد نیاز مدیریت فضای سبز شهری شهرداری سمنان بهره برد.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha